Vorige topic
Volgende topic
Print Onderwerp
Prof. Belgische webmasters #99402
15-12-2005 12:35
15-12-2005 12:35
Geregistreerd: Feb 2005
Berichten: 180
Belgie
GateWay Offline OP
De zandvoortse content schieter
GateWay  Offline OP
De zandvoortse content schieter
Geregistreerd: Feb 2005
Berichten: 180
Belgie
Ik ben een belg en verdien toch redelijk wat "zakgeld" met adult sites. maa rik heb enkele vragen. ivm zelfstandige worden.

Stel ik word zelfstandige, maar de meeste programmas zijn in nl, dus krijg ik zonder btw uitbetaald, in belgie moet ik dan nog eens btw betalen op dat bedrag zodat er in totaal 40% naar de belastingen gaat ? klopt dit ?

dit is het enige wat me voorlopig nog tegenhoud, want iki 40% echt wel veel zomaar weg te geven ...

Re: Prof. Belgische webmasters #99403
15-12-2005 13:02
15-12-2005 13:02
Geregistreerd: Dec 2003
Berichten: 3,767
@work
A
awm_rich Offline
Rijp voor www.Jellinek.nl
awm_rich  Offline
Rijp voor www.Jellinek.nl
*
A
Geregistreerd: Dec 2003
Berichten: 3,767
@work
Ik ben geen Belg, maar ik quote Pecto vanaf hier even:

[QUOTE] Als je geen btw hebt ontvangen ivm levering buitenland hoef je dus hier geen btw te betalen omdat zij het al doen in eigen land. [/QUOTE]

Re: Prof. Belgische webmasters #99404
15-12-2005 13:14
15-12-2005 13:14
Geregistreerd: Feb 2005
Berichten: 180
Belgie
GateWay Offline OP
De zandvoortse content schieter
GateWay  Offline OP
De zandvoortse content schieter
Geregistreerd: Feb 2005
Berichten: 180
Belgie
ahha das wel goed nieuws

Re: Prof. Belgische webmasters #99405
15-12-2005 20:18
15-12-2005 20:18
Geregistreerd: Mar 2004
Berichten: 3,534
Belgie
Kylian Offline
Rijp voor www.Jellinek.nl
Kylian  Offline
Rijp voor www.Jellinek.nl
*
Geregistreerd: Mar 2004
Berichten: 3,534
Belgie
Idd, je hoeft geen btw af te dragen als je geen btw hebt ontvangen. Wat betekend dat ik regelmatig BTW terugtrek. Ik maak onkosten, betaal er netjes btw op, geef die aan de btw dienst en die storten de btw netjes terug op mijn rekening! Mijn boekhouder regelt dit alles, dus hoe het precies in zijn werk gaat weet ik niet. Daarmee bedoel ik dus hoe de Belgische BTW aan de btw geraakt die ik niet van Nederlandse firmas uitbetaal krijg.
Maar ik vindt het prima zo

Re: Prof. Belgische webmasters #99406
17-12-2005 15:27
17-12-2005 15:27
Geregistreerd: Mar 2003
Berichten: 414
Belgium (Brabant)
svenke Offline
svenke  Offline
Geregistreerd: Mar 2003
Berichten: 414
Belgium (Brabant)
geen btw af te dragen. daardoor trek ik elke keer btw terug (leve de onkosten)


de geruchten over mijn dood zijn sterk overdreven
Re: Prof. Belgische webmasters #99407
21-12-2005 13:22
21-12-2005 13:22
Geregistreerd: Feb 2005
Berichten: 180
Belgie
GateWay Offline OP
De zandvoortse content schieter
GateWay  Offline OP
De zandvoortse content schieter
Geregistreerd: Feb 2005
Berichten: 180
Belgie
svenke jij hebt dan enkel inkomsten van adult sites voor je bedrijf ? ik dacht dat samen met een paar andere dingen te combineren (verkoop van pc's en onderdelen, webdesign en verhuur van sound & light) is dat aan te raden of zou ik het beter appart houden en een aparte boekhouding ofzo ?

Re: Prof. Belgische webmasters #99408
21-12-2005 14:30
21-12-2005 14:30
Geregistreerd: Mar 2003
Berichten: 414
Belgium (Brabant)
svenke Offline
svenke  Offline
Geregistreerd: Mar 2003
Berichten: 414
Belgium (Brabant)
ik ben begonnen als pc winkel. maar al snel tot de conslusie gekomen dat er teveel tijd zou kruipen in herstelling en terugsturen materiaal naar leveranciers en dergelijke. Daarom heb ik me op mijn websites geconcentreerd.

Op dit moment is 99% van mijn bezigheden non adult. Maar volgend jaar zouden er terug enkele adult sites bijkomen.

alles apart houden zou betekenen dat je meerdere btw nummers moet hebben en vraagt goede orde en organisatie. Persoonlijk zou ik op 1 of 2 dingen focussen


de geruchten over mijn dood zijn sterk overdreven
Re: Prof. Belgische webmasters #99409
13-01-2006 19:21
13-01-2006 19:21
Geregistreerd: Jan 2006
Berichten: 1,010
Moen - België
M
Mundo-Erotica Offline
Rijp voor www.Jellinek.nl
Mundo-Erotica  Offline
Rijp voor www.Jellinek.nl
**
M
Geregistreerd: Jan 2006
Berichten: 1,010
Moen - België
GateAway,

Ikzelf ben ook belg: laat u niet misleiden: als je geen BTW hoeft te betalen hoef je UITERAARD WEL nog inkomstenbelasting betalen (je weet wel, dat lotto-formulier.

Reken eenvoudigweg zo: alles wat je verdient maal 40% --> dit bedrag zet je op een bankrekening en hou je fikkels ervan af. Dan kan je nooit verrassingen hebben. Voor de rest maar ??n h??l goeie raad: boekhouders hebben v??l meer verstand van dit soort dingen. Je boekhouder moet immers zichzelf verdienen (dus eigenlijk mag hij je niets kosten)

SHOUT als je nog vragen hebt!


Greetzzz


Mundo-Erotica.be

Re: Prof. Belgische webmasters #99410
13-01-2006 20:57
13-01-2006 20:57
Geregistreerd: Mar 2003
Berichten: 414
Belgium (Brabant)
svenke Offline
svenke  Offline
Geregistreerd: Mar 2003
Berichten: 414
Belgium (Brabant)
een goede boekhouder verdient zich idd terug. Dus best is iemand te zoeken die ervaring heeft met internet wereld ofwel jonge boekhouder die er tijd wil in steken


de geruchten over mijn dood zijn sterk overdreven
Re: Prof. Belgische webmasters #99411
14-01-2006 02:27
14-01-2006 02:27
Geregistreerd: Mar 2005
Berichten: 299
Mechelen, Belgie
habo Offline
habo  Offline
*
Geregistreerd: Mar 2005
Berichten: 299
Mechelen, Belgie
[QUOTE]Originally posted by svenke:
[qb] een goede boekhouder verdient zich idd terug. Dus best is iemand te zoeken die ervaring heeft met internet wereld ofwel jonge boekhouder die er tijd wil in steken [/qb][/QUOTE]de boekhouder moet niets afweten van internet of webmasteren, dat doe jij. maar hij moet alles weten over de belastingswetten. vanwaar je inkomsten komen kan hem in feite worst wezen.

Re: Prof. Belgische webmasters #99412
14-01-2006 08:52
14-01-2006 08:52
Geregistreerd: Mar 2003
Berichten: 414
Belgium (Brabant)
svenke Offline
svenke  Offline
Geregistreerd: Mar 2003
Berichten: 414
Belgium (Brabant)
boekhouder die wat vertrouwd is met internet wereld heeft voordelen er zijn namelijk altijd achterpoortjes rond deze "nieuwe" technologie


de geruchten over mijn dood zijn sterk overdreven
Re: Prof. Belgische webmasters #99413
14-01-2006 10:12
14-01-2006 10:12
Geregistreerd: Jan 2006
Berichten: 1,010
Moen - België
M
Mundo-Erotica Offline
Rijp voor www.Jellinek.nl
Mundo-Erotica  Offline
Rijp voor www.Jellinek.nl
**
M
Geregistreerd: Jan 2006
Berichten: 1,010
Moen - België
agree @ svenke

Re: Prof. Belgische webmasters #99414
14-01-2006 21:36
14-01-2006 21:36
Geregistreerd: Mar 2005
Berichten: 299
Mechelen, Belgie
habo Offline
habo  Offline
*
Geregistreerd: Mar 2005
Berichten: 299
Mechelen, Belgie
[QUOTE]Originally posted by svenke:
[qb] boekhouder die wat vertrouwd is met internet wereld heeft voordelen er zijn namelijk altijd achterpoortjes rond deze "nieuwe" technologie [/qb][/QUOTE]natuurlijk heeft het bekend zijn met de materie voordelen maar de achterpoortjes zijn meestal niet in de materie zelf maar wel in de wetgeving te vinden. vooral sinds de invoering van vrije verkeer van diensten en goederen is de Eurpeese wetgeving even belangrijk zoniet (voor achterpoortjes) nog belangrijker dan de nationale. het is immers zo dat Europeese wetgeving boven de nationale staat, in het konkrete geval voor Belgi? is het zelfs zo dat Belgi? nogal wat inbreuken heeft op de EU wetgeving en daarvoor trouwens ook verschillende boetes heeft gekregen

Re: Prof. Belgische webmasters #99415
18-01-2006 04:04
18-01-2006 04:04
Geregistreerd: Feb 2005
Berichten: 180
Belgie
GateWay Offline OP
De zandvoortse content schieter
GateWay  Offline OP
De zandvoortse content schieter
Geregistreerd: Feb 2005
Berichten: 180
Belgie
en wat zou een goede boekhouder kosten ? ben je misshcien van in de buurt ergens ?

Re: Prof. Belgische webmasters #99416
18-01-2006 05:33
18-01-2006 05:33
Geregistreerd: Mar 2004
Berichten: 3,534
Belgie
Kylian Offline
Rijp voor www.Jellinek.nl
Kylian  Offline
Rijp voor www.Jellinek.nl
*
Geregistreerd: Mar 2004
Berichten: 3,534
Belgie
[QUOTE]Originally posted by GateWay:
[qb] en wat zou een goede boekhouder kosten ? ben je misshcien van in de buurt ergens ? [/qb][/QUOTE]Ik begrijp dit toch allemaal niet hoor... Ga eens naar een Unizo kantoor, er is er vast wel eentje in je buurt, die geven de eerste maal dat je er komt GRATIS antwoorden op al je vragen, en in elk unizo kantoor zitten er van de btw, boekhouders, enzovoort... kortom alles wat je moet weten!

Re: Prof. Belgische webmasters #99417
18-01-2006 18:51
18-01-2006 18:51
Geregistreerd: Aug 2003
Berichten: 363
Best
T
Ted Maton Offline
Sponsor gallerie expert
Ted Maton  Offline
Sponsor gallerie expert
*****
T
Geregistreerd: Aug 2003
Berichten: 363
Best
[QUOTE]Originally posted by habo:
[qb] [QUOTE]Originally posted by svenke:
[qb] boekhouder die wat vertrouwd is met internet wereld heeft voordelen er zijn namelijk altijd achterpoortjes rond deze "nieuwe" technologie [/qb][/QUOTE]natuurlijk heeft het bekend zijn met de materie voordelen maar de achterpoortjes zijn meestal niet in de materie zelf maar wel in de wetgeving te vinden. vooral sinds de invoering van vrije verkeer van diensten en goederen is de Eurpeese wetgeving even belangrijk zoniet (voor achterpoortjes) nog belangrijker dan de nationale. het is immers zo dat Europeese wetgeving boven de nationale staat, in het konkrete geval voor Belgi? is het zelfs zo dat Belgi? nogal wat inbreuken heeft op de EU wetgeving en daarvoor trouwens ook verschillende boetes heeft gekregen [/qb][/QUOTE]Inderdaad schijnen in Belgie zg. LTD constructies en aanverwant in het kader van de europeese regelwetgeving te moeten worden aanvaard.
Ook in Nederland is men natuurlijk bekend met dit soort constructies, er zijn zelf grote en bekende bedrijven die zich met het oprichten hiervan bezig houden.
Ik ga verder niet op het inhoudelijke in, voor ons als erkend adviseurs in Nederland is er helaas wel een probleem en dat is de reden dat wij zeer voorzichtig zijn met het aannemen van orders terzake administraties van LTD.
Zoals al gesteld, het inhoudelijk ga wij niet op in, maar laten maar zo stellen dat een LTD die de een als belastingontwijking ziet helaas door de BD dikwijls als belastingontduiking wordt gezien.
Wie gelijk heeft laten wij dan ook maar in het midden het probleem is alleen dat wij als adviseur dan als de gebeten hond worden gezien en dan mag het dus duidelijk zijn waarom wij hier erg voorzichtig mee zijn.
Dat is overigens ook de reden dat veel bedrijven met een LTD als rechtsvorm in Nederland ook niet zomaar een adviseur of accountant kunnen vinden die de administratie wil verzorgen.
Bij mijn weten hebben de bedrijven die deze LTD verkopen ook geen apart kantoor wat deze zorg op zich neemt.

Belgie is misschien dus nog niet z'on slechte keus...

grz.

Ted.

Re: Prof. Belgische webmasters #99418
18-01-2006 19:59
18-01-2006 19:59
Geregistreerd: Jan 2006
Berichten: 1,010
Moen - België
M
Mundo-Erotica Offline
Rijp voor www.Jellinek.nl
Mundo-Erotica  Offline
Rijp voor www.Jellinek.nl
**
M
Geregistreerd: Jan 2006
Berichten: 1,010
Moen - België
3 jaar zelfstandig, 3 jaar controle (grondige) gehad

tjah, Belgi? is zo leuk nog niet hoor...

Re: Prof. Belgische webmasters #99419
19-01-2006 00:48
19-01-2006 00:48
Geregistreerd: Mar 2005
Berichten: 299
Mechelen, Belgie
habo Offline
habo  Offline
*
Geregistreerd: Mar 2005
Berichten: 299
Mechelen, Belgie
[QUOTE]Originally posted by Ted Maton:
[qb] [QUOTE]Originally posted by habo:
[qb] [QUOTE]Originally posted by svenke:
[qb] boekhouder die wat vertrouwd is met internet wereld heeft voordelen er zijn namelijk altijd achterpoortjes rond deze "nieuwe" technologie [/qb][/QUOTE]natuurlijk heeft het bekend zijn met de materie voordelen maar de achterpoortjes zijn meestal niet in de materie zelf maar wel in de wetgeving te vinden. vooral sinds de invoering van vrije verkeer van diensten en goederen is de Eurpeese wetgeving even belangrijk zoniet (voor achterpoortjes) nog belangrijker dan de nationale. het is immers zo dat Europeese wetgeving boven de nationale staat, in het konkrete geval voor Belgi? is het zelfs zo dat Belgi? nogal wat inbreuken heeft op de EU wetgeving en daarvoor trouwens ook verschillende boetes heeft gekregen [/qb][/QUOTE]Inderdaad schijnen in Belgie zg. LTD constructies en aanverwant in het kader van de europeese regelwetgeving te moeten worden aanvaard.
Ook in Nederland is men natuurlijk bekend met dit soort constructies, er zijn zelf grote en bekende bedrijven die zich met het oprichten hiervan bezig houden.
Ik ga verder niet op het inhoudelijke in, voor ons als erkend adviseurs in Nederland is er helaas wel een probleem en dat is de reden dat wij zeer voorzichtig zijn met het aannemen van orders terzake administraties van LTD.
Zoals al gesteld, het inhoudelijk ga wij niet op in, maar laten maar zo stellen dat een LTD die de een als belastingontwijking ziet helaas door de BD dikwijls als belastingontduiking wordt gezien.
Wie gelijk heeft laten wij dan ook maar in het midden het probleem is alleen dat wij als adviseur dan als de gebeten hond worden gezien en dan mag het dus duidelijk zijn waarom wij hier erg voorzichtig mee zijn.
Dat is overigens ook de reden dat veel bedrijven met een LTD als rechtsvorm in Nederland ook niet zomaar een adviseur of accountant kunnen vinden die de administratie wil verzorgen.
Bij mijn weten hebben de bedrijven die deze LTD verkopen ook geen apart kantoor wat deze zorg op zich neemt.

Belgie is misschien dus nog niet z'on slechte keus...

grz.

Ted. [/qb][/QUOTE]sorry Ted dat ik je nog eens tegenspreek. maar met een UK LTD heb ik geen accountant in Belgi? (of Nederland) nodig omdat de LTD in UK aangifte moet doen. en daar zijn er accountants zat die dit wel op zich nemen. ik personelijk ben in loondienst bij de LTD en moet in Belgi? (of NL) alleen mijn aangifte doen als loontrekkende .... en als ik dit niet meer klaarkrijg zonder accountant, tja dan stop ik ermee, hoor. maar ik weet dat sommigen 'zelfstandigen' nog niet in staat zijn meer dan 5 bedragen zonder rekenmachine bij elkaar te tellen laat staan dat ze iets afweten van boekhouding (een echte dubbele boekhouding bedoel ik dus en niet alleen het opsommen van inkomsten en uitgaven). ik werk al meer dan 20 jaar met LTD ook in andere biz dan adult en heb nog nooit problemen gehad. komt misschien dat ik niets wil verdoezelen maar alleen gebruik maak van de legale mazen in de wet en hierover ook DURF PRATEN MET DE BEVOEGDE BELASTINGSDIENSTEN. als zij die gaten niet (kunnen) sluiten is het het volle recht van iedereen daarvan gebruik te maken.

Re: Prof. Belgische webmasters #99420
19-01-2006 01:00
19-01-2006 01:00
Geregistreerd: Mar 2005
Berichten: 299
Mechelen, Belgie
habo Offline
habo  Offline
*
Geregistreerd: Mar 2005
Berichten: 299
Mechelen, Belgie
nog een qua voordeel klein maar toch noemenswaard voorbeeld: mijn vriendin had destijds een eigen HR en BTW. bij haar bedrijfskosten bracht ik de kosten voor de anticonceptiepil in en werd natuurlijk promt door de controlleur daarop aangesproken. ik legde als argumentatie voor: alle uitgaven welke de werkbekwaamheid bevorderen resp. instand houden zijn als kosten aftrekbaar (door verschillende rechtbanken in deze zin geinterpreteerd). ook wees ik hem erop dat gesteund door uitspraken door Duitse Finanzgerichte en richtlijnen van de EU ik bereid was deze zaak via de pers in het openbaar te discussieren. gevolg: 2/3 van de kosten zijn geaccepteerd als bedrijfskosten.

Re: Prof. Belgische webmasters #99421
19-01-2006 13:15
19-01-2006 13:15
Geregistreerd: Jan 2006
Berichten: 1,010
Moen - België
M
Mundo-Erotica Offline
Rijp voor www.Jellinek.nl
Mundo-Erotica  Offline
Rijp voor www.Jellinek.nl
**
M
Geregistreerd: Jan 2006
Berichten: 1,010
Moen - België
[QUOTE]Originally posted by habo:
[qb] nog een qua voordeel klein maar toch noemenswaard voorbeeld: mijn vriendin had destijds een eigen HR en BTW. bij haar bedrijfskosten bracht ik de kosten voor de anticonceptiepil in en werd natuurlijk promt door de controlleur daarop aangesproken. ik legde als argumentatie voor: alle uitgaven welke de werkbekwaamheid bevorderen resp. instand houden zijn als kosten aftrekbaar (door verschillende rechtbanken in deze zin geinterpreteerd). ook wees ik hem erop dat gesteund door uitspraken door Duitse Finanzgerichte en richtlijnen van de EU ik bereid was deze zaak via de pers in het openbaar te discussieren. gevolg: 2/3 van de kosten zijn geaccepteerd als bedrijfskosten. [/qb][/QUOTE]No Balls No Glory

lekker habo
ik heb ook zo'n aangeboren afwijking : ik haat de fiscus, telkens ik de fiscus zien, huiver ik ervan...

Re: Prof. Belgische webmasters #99422
19-01-2006 13:49
19-01-2006 13:49
Geregistreerd: Mar 2005
Berichten: 299
Mechelen, Belgie
habo Offline
habo  Offline
*
Geregistreerd: Mar 2005
Berichten: 299
Mechelen, Belgie
wel, mundo, ik hat de fiscus niet maar beschouw het hele systeem als een voortdurende uitdaging. als ex-soldier of fortune (huurling) mag ik wel zeggen dat ik genoeg afweet van de maffieuze praktijken en zogenaamd geheime operaties van overhijdsinstanties

Re: Prof. Belgische webmasters #99423
19-01-2006 15:48
19-01-2006 15:48
Geregistreerd: Jan 2006
Berichten: 1,010
Moen - België
M
Mundo-Erotica Offline
Rijp voor www.Jellinek.nl
Mundo-Erotica  Offline
Rijp voor www.Jellinek.nl
**
M
Geregistreerd: Jan 2006
Berichten: 1,010
Moen - België


dit is grollen hihi

Re: Prof. Belgische webmasters #99424
21-01-2006 03:29
21-01-2006 03:29
Geregistreerd: Mar 2004
Berichten: 3,534
Belgie
Kylian Offline
Rijp voor www.Jellinek.nl
Kylian  Offline
Rijp voor www.Jellinek.nl
*
Geregistreerd: Mar 2004
Berichten: 3,534
Belgie
[QUOTE]Originally posted by Mundo-Erotica:
[qb]

dit is grollen hihi [/qb][/QUOTE]Jaja, grollen, maar een zinnig antwoord geef je niet??!!
Hoe meer ik jou antwoorden, vragen, reacties en aanbiedingen lees.... Hoe meer je me doet huiveren!

Re: Prof. Belgische webmasters #99425
21-01-2006 11:27
21-01-2006 11:27
Geregistreerd: Jan 2006
Berichten: 1,010
Moen - België
M
Mundo-Erotica Offline
Rijp voor www.Jellinek.nl
Mundo-Erotica  Offline
Rijp voor www.Jellinek.nl
**
M
Geregistreerd: Jan 2006
Berichten: 1,010
Moen - België
[QUOTE]Originally posted by Kylian:
[qb] [QUOTE]Originally posted by Mundo-Erotica:
[qb]

dit is grollen hihi [/qb][/QUOTE]Jaja, grollen, maar een zinnig antwoord geef je niet??!!
Hoe meer ik jou antwoorden, vragen, reacties en aanbiedingen lees.... Hoe meer je me doet huiveren! [/qb][/QUOTE]wat valt daar dan veel op te zeggen?

ik vind gewoon zijn mentaliteit ten opzichte van de fiscus schitterend. Zonder meer

Re: Prof. Belgische webmasters #99426
21-01-2006 13:29
21-01-2006 13:29
Geregistreerd: Mar 2005
Berichten: 299
Mechelen, Belgie
habo Offline
habo  Offline
*
Geregistreerd: Mar 2005
Berichten: 299
Mechelen, Belgie
[QUOTE]Originally posted by Mundo-Erotica:
[qb] [QUOTE]Originally posted by Kylian:
[qb] [QUOTE]Originally posted by Mundo-Erotica:
[qb]

dit is grollen hihi [/qb][/QUOTE]Jaja, grollen, maar een zinnig antwoord geef je niet??!!
Hoe meer ik jou antwoorden, vragen, reacties en aanbiedingen lees.... Hoe meer je me doet huiveren! [/qb][/QUOTE]wat valt daar dan veel op te zeggen?

ik vind gewoon zijn mentaliteit ten opzichte van de fiscus schitterend. Zonder meer [/qb][/QUOTE]nou zo buitengewoon is dit nu ook weer niet. ik informeer vooraf qua wetgeving en dan trap ik ze gewoon heel vriendelijk met hun eigen wetten op de tenen. kan iedereen als je de moeite neemt en vooraf goed informeert.


Aangeroepen in 0.032 seconden waarvan 14.000 seconden totaal zijn gebruikt voor het aanroepen van 0.0065 queries. 3.2541