Home

hosting verkoop buitenlands bedrijf 19% btw?

Geplaatst door: Maurice

hosting verkoop buitenlands bedrijf 19% btw? - 22-06-2009 17:34

Ik verkoop een product in dit geval webhosting via een online nl bedrijf www.hostingbedrijf.net

De klant is buitenlands en koopt bij mij voor 1 jaar webhosting en een domeinnaam, moet dit bedrijf over het bedrijg van ? 50 19% btw betalen?
Geplaatst door: QCC-Rene

Re: hosting verkoop buitenlands bedrijf 19% btw? - 22-06-2009 19:13

Voor diensten die u levert ??n of ontvangt vanuit het buitenland gelden weer andere regels dan voor goederen. Voor in Nederland verrichtte diensten moet u BTW berekenen, ook al is uw opdrachtgever gevestigd in het buitenland. Er zijn bijzondere regels voor de BTW waarmee wordt vastgesteld waar een dienst is verricht. Ook wanneer een buitenlandse ondernemer aan u een dienst levert, dan is hij in principe Nederlandse BTW verschuldigd. Meestal hoeft hij geen Nederlandse BTW te berekenen omdat de heffing van de door hem verschuldigde BTW naar u is verlegd. U moet de BTW dan aangeven op uw ?Aangifte Omzetbelasting`. Deze BTW kunt u volgens de geldende regels op dezelfde aangifte weer als voorbelasting aftrekken.
Geplaatst door: Maurice

Re: hosting verkoop buitenlands bedrijf 19% btw? - 22-06-2009 19:45

Hy Rene

zins wanneer spreek je mij met u aan?
Geplaatst door: QCC-Rene

Re: hosting verkoop buitenlands bedrijf 19% btw? - 22-06-2009 20:22

Ben zo opgevoed maurice lol

Ik hoop dat je er wat aan heb.
Geplaatst door: BeeTle

Re: hosting verkoop buitenlands bedrijf 19% btw? - 22-06-2009 20:28

ff stomme vraag, maar waarom is betalen per halfjaar goedkoper als betalen per jaar????
Geplaatst door: Maurice

Re: hosting verkoop buitenlands bedrijf 19% btw? - 23-06-2009 14:50

Waar is deze vraag voor bedoeld?

Quote:

ff stomme vraag, maar waarom is betalen per halfjaar goedkoper als betalen per jaar????


Geplaatst door: BeeTle

Re: hosting verkoop buitenlands bedrijf 19% btw? - 23-06-2009 15:39

Nee viel me gewoon op, als ik per half jaar betaal dan betaal ik bv 2x 30 EUR, en betaal ik in 1x betaal dan betaal 65 EUR, dus per halfjaar betalen is goedkoper als per jaar, dit is toch andersom, verder geen kritiek ofzo...
Geplaatst door: Maurice

Re: hosting verkoop buitenlands bedrijf 19% btw? - 09-07-2009 08:58

welk pakket bedoel je http://www.hostingbedrijf.net
Geplaatst door: Bluebird

Re: hosting verkoop buitenlands bedrijf 19% btw? - 09-07-2009 11:42

Niet zo moeilijk te vinden!?
Ken je toko (D middel)!
Geplaatst door: katharos

Re: hosting verkoop buitenlands bedrijf 19% btw? - 10-07-2009 17:20

je zal niet veel mailtjes krijgen denk ik http://www.hostingbedrijf.net/pakketten.html check je email link
Geplaatst door: Harold

Re: hosting verkoop buitenlands bedrijf 19% btw? - 13-07-2009 06:07

Quote:

je zal niet veel mailtjes krijgen denk ik http://www.hostingbedrijf.net/pakketten.html check je email link




Geplaatst door: Maurice

Re: hosting verkoop buitenlands bedrijf 19% btw? - 14-07-2009 19:37

ik dacht dat het de kredietcrisis maar nu begrijp ik waarom het zo rustig is
Geplaatst door: Harold

Re: hosting verkoop buitenlands bedrijf 19% btw? - 15-07-2009 07:32

zul je het druk krijgen maurice
Geplaatst door: Maurice

Re: hosting verkoop buitenlands bedrijf 19% btw? - 15-07-2009 13:22

help het loopt storm ik kan de servers niet meer aanslepen
Geplaatst door: Ted Maton

Re: hosting verkoop buitenlands bedrijf 19% btw? - 18-08-2009 07:02

Van belang is ofdat de afnemer een bedrijf is of een particulier.
Tevens dien je een onderscheid te maken tussen een afnemer binnen de EU of buiten de EU.
Is het een bedrijf binnen de EU dan dient dit bedrijf zijn BTW-nummer aan je door te geven.
Dit nummer kun je vermelden op je faktuur die je opmaakt voor de diensten en mag je dan zonder BTW doorberekenen.
Is de afnemer echter een particulier binnen de EU dan dien je wel Nederlandse BTW in rekening te brengen.
Is er sprake van een afnemer buiten de EU dan hoef je geen BTW in rekening te brengen.

Dit zijn de algemene BTW-regels in dit verband, weet dat er nog al wat uitzonderingen hieromtrent zijn, maar voor de meeste personen/bedrijven die over een BTW-nummer in Nederland beschikken zijn veelal deze regels van toepassing.

Maak niet de fout die veel starters maken om dus een particulier gevestigd in een EU-land een faktuur te sturen zonder Nederlandse BTW.

grz..

Ted Maton
© 2024 Adultwebmaster.nl