Home

loonbelasting

Geplaatst door: rinus77

loonbelasting - 18-03-2008 14:08

Als je geen bedrijf bent en ,maar een klein bedrag per maand verdiend (100 euro). Moet je hier dan loonbelasting over betalen? Btw word verlegd door de partner programma's.
Geplaatst door: Ivo

Re: loonbelasting - 18-03-2008 14:47

Dit zijn "inkomsten uit overige werkzaamheden" (deze vind je bij je aangifte)

Moet je gewoon belasting over betalen.
Geplaatst door: rinus77

Re: loonbelasting - 18-03-2008 15:02

Maar geld dit ook voor zo'n klein bedrag? Is er geen minimum wat je belasting vrij mag bij verdienen?
Geplaatst door: frans

Re: loonbelasting - 18-03-2008 15:40

http://www.adultwebmaster.nl/ubbt/showfl...;gonew=1#UNREAD

Word hier uitgelegd
Geplaatst door: Ivo

Re: loonbelasting - 18-03-2008 16:54

Nee helaas Rinus, iedere euro die je verdient dien je belaasting over te betalen, dat er een bepaalde balstingrvije grens is is helaas een fabeltje.
Geplaatst door: _Schalks_

Re: loonbelasting - 18-03-2008 18:35

Je hebt natuurlijk ook onkosten. Koop 1 keer per jaar een computer, dvd speler, laptop, maak wat kilometers a 19 cent, internet abonnement kosten, of maak andere kosten om je inkomsten te verlagen. Dan betaal je niet zoveel.
Geplaatst door: rinus77

Re: loonbelasting - 18-03-2008 19:38

bedankt iedereen voor de uitleg
Geplaatst door: boondock

Re: loonbelasting - 26-04-2008 13:48

Quote:

Je hebt natuurlijk ook onkosten. Koop 1 keer per jaar een computer, dvd speler, laptop, maak wat kilometers a 19 cent, internet abonnement kosten, of maak andere kosten om je inkomsten te verlagen. Dan betaal je niet zoveel.



geldt dat dan ook als je particulier bent?
ik dacht namelijk dat je dat alleen af kan trekken als je een bedrijf heb?
gr
Geplaatst door: Bluebird

Re: loonbelasting - 26-04-2008 14:35

Als particulier zijnde heb je ook directe kosten voor werkzaamheden.
Als je als particulier loon uit overige werkzaamheden (adultwebsites) hebt, trek je daar kosten van hosting enz. eraf.
Geplaatst door: Kylian

Re: loonbelasting - 01-05-2008 16:33

Heb gisteren mijn eerste sociale lasten heffening gekregen... bedraagd een paar duizenden euro's... Beginnende webmasters begin al maar te sparen, want hier in Belgi? komen ze het vierde, het vijfde en het zesde jaar aankloppen!
Geplaatst door: frankie

Re: loonbelasting - 05-05-2008 21:13

Als ze ons koningshuis nou eens belasting laten betalen dan kunnen ze mij met rust laten dit jaar
Gewoon belachelijk dat die gasten geen cent hoeven af te dragen over al die miljoenen.
Nee Frankie verdient goed dus lever de helft maar weer in
Geplaatst door: Ted Maton

Re: loonbelasting - 06-05-2008 08:59

Quote:

Als je geen bedrijf bent en ,maar een klein bedrag per maand verdiend (100 euro). Moet je hier dan loonbelasting over betalen? Btw word verlegd door de partner programma's.




Elke euro die je in dit geval bijverdiend wordt belast voor de inkomstenbelasting en de zg. inkomstenafhankelijke bijdrage, dit zijn bijverdiensten, oftewel resultaat uit overige werkzaamheden, aan te geven in je aangifte inkomstenbelasting aan het einde van het jaar.
Overigens mag je wel de zakelijk fiscaal toegestane kosten aftrekken, zoals de kosten van je internetverbinding, reclame/advertentiekosten, zoals het betalen voor het plaatsen van een link, google adwords, de kosten van je domeinnamen, afschrijving van je PC etc.

Een vrijstelling voor bijverdiensten is er fiscaal niet, dat zou alleen het geval zijn vermits je geen andere bronnen van inkomsten naast je bijverdiensten hebt (dus geen loon, pensioen etc. etc.) en niet de algemene heffingskorting maandelijks al terug hebt ontvangen.
Maar deze situatie komt slechts zeer zelden voor.

Heb je dus een normale baan of bronnen van inkomsten dan zul je over je brutobijverdiensten na aftrek van de toegestane fiscale aftrekposten uiteindelijk inkomstenbelasting en inkomstenafhankelijke bijdrage verschuldigd zijn.

Hou hier rekening mee en reserveer dus tijdig hiervoor.

grz.


Ted Maton
Geplaatst door: rinus77

Re: loonbelasting - 06-05-2008 19:29

thx. voor alle responce. En zal maar alvast gaan sparen
Geplaatst door: Rutger

Re: loonbelasting - 10-05-2008 20:09

In Nederland bedenken ze elke keer een nieuwe manier om geld uit de burger te zuigen. Laatst wilden ze de BTW verhogen naar 20%, gelukkig is dit afgewezen, maar nu hebben ze verpakkingsbelasting ingevoerd, waardoor de producten 1% duuder worden.

Ik betaal ook gewoon mijn belastingcentjes, maar tegen zwart werken in het weekend zeg ik geen nee...fuck them!
Geplaatst door: Vochtige Kutjes

Re: loonbelasting - 10-05-2008 22:46

Quote:

In Nederland bedenken ze elke keer een nieuwe manier om geld uit de burger te zuigen. Laatst wilden ze de BTW verhogen naar 20%, gelukkig is dit afgewezen, maar nu hebben ze verpakkingsbelasting ingevoerd, waardoor de producten 1% duuder worden.

Ik betaal ook gewoon mijn belastingcentjes, maar tegen zwart werken in het weekend zeg ik geen nee...fuck them!




Naar mijn weten is het verhogen van de BTW nog niet van de baan
Geplaatst door: Rutger

Re: loonbelasting - 17-05-2008 17:43

Tja, dit zijn een van de acties die de regering erg inpopulair maakt. Het is dat ik nu nog studeer in Nederland, daarna zoek ik wel een leuk onderkomen in het buitenland..
Geplaatst door: _Schalks_

Re: loonbelasting - 17-05-2008 21:55

Het is nog geniepiger. Terwijl ze de BTW omhoog doen, willen ze dat de werkgevers loonmatigen om inflatie tegen te gaan... Komt er dus op neer dat de overheid meer geld wil, ten koste van de hardwerkende Nederlander en ondernemer.
Geplaatst door: Ted Maton

Re: loonbelasting - 30-05-2008 07:43

De overheid(op alle nivo's) is een van de grootste aanjager van stijgende kosten en lastenverzwaring voor de burgers, en dus aantasting van de koopkracht en stijgende inflatie.
Weinig zoet van dit kabinet, wel heel veel zure appels.

grz.

Ted Maton
Geplaatst door: Hawkeye

Re: loonbelasting - 30-05-2008 09:41

en dan heb je het nog niet eens over wat we dadelijk nog extra moeten gaan betalen door de hoge brandstof prijzen.
Dan zullen wel veel producten duurder worden omdat de prijs voor het transport door berekend worden naar het volk toe. En dan zeggen dat het goed gaat met de economie, we verdienen niet meer, maar betalen steeds meer, dus kunnen we steeds minder kopen, waardoor bedrijven minder inkomsten krijgen waarvan ze dus minder personeel kunnen betalen en er dus ontslagen gaan vangen, waardoor de regering weer meer geld nodig heeft om dat te kunnen betalen, enz, enz
We gaan dus hard af op een recesie...
© 2024 Adultwebmaster.nl