Home

Zelfstandigen betalen fors meer zorgpremie

Geplaatst door: Kezman

Zelfstandigen betalen fors meer zorgpremie - 16-03-2006 09:23

Zelfstandigen betalen fors meer zorgpremie

Uitgegeven: 16 maart 2006 11:07
Laatst gewijzigd: 16 maart 2006 11:07

DELFT - Het nieuwe zorgstelsel jaagt een grote groep zelfstandige ondernemers zoals freelancers en zelfstandigen zonder personeel, op hoge kosten. Deze groep betaalt gemiddeld twee maal zoveel zorgpremie als vorig jaar. Er zijn zelfs ondernemers die wel vijf maal zoveel premie moeten betalen.

Dit blijkt een peiling die MKB-Nederland, de koepel voor het midden en kleinbedrijf, donderdag naar buiten heeft gebracht. MKB vindt dat het kabinet voor deze groep specifieke maatregelen moet nemen om hun lasten te verlichten.



Vooral zelfstandigen en directeur-grootaandeelhouders (dga's) met een inkomen boven de 25.000 euro per jaar betalen fors meer premie. Het gaat naar schatting om 200.000 zelfstandige ondernemers en 50.000 dga's. Dat is de helft van het totale aantal zelfstandige ondernemers en dga's, aldus MKB.

Waar twee zelfstandige ondernemers of dga's ??n huishouden hebben, kan de premie wel het drie-, vier, of vijfvoudige worden. Dat komt doordat zij beide worden aangeslagen voor de inkomensafhankelijke bijdrage.
Geplaatst door: _Schalks_

Re: Zelfstandigen betalen fors meer zorgpremie - 16-03-2006 10:24

ja dat klopt.

Ik 150 - 170 euro meer per maand meer.

Dat is dus + 1800 euro meer per jaar, een gemiddeld maandloon in nederland. Dat is een super deluxe vakantie van 4 weken op een wit strandje op Bali. Als je dat bij een ambtenaar flikt, staan de politie en brandweerwagens 4 weken op het binnenhof te toeteren en is het malieveld overbevolkt.
Geplaatst door: _Schalks_

Re: Zelfstandigen betalen fors meer zorgpremie - 16-03-2006 11:09

Kezman je was dit stukje vergeten te plaatsen, hoort er ook bij:

============
Geen verzekering
Een kwart van de kleine zelfstandigen met een gezondheidsprobleem krijgt geen verzekering tegen arbeidsongeschiktheid. De eenmansbedrijfjes worden geweigerd door verzekeraars. Dat heeft de vakcentrale FNV donderdag gezegd op basis van een onderzoek van TNO.

Negen van de tien ZZP'ers (Zelfstandigen Zonder Personeel) die een probleem met de gezondheid hebben, lopen momenteel rond zonder verzekering tegen arbeidsongeschiktheid. TNO ondervroeg ongeveer 150 zelfstandigen. In totaal heeft de helft van alle ZZP'ers geen arbeidsongeschiktheidsverzekering. ?Weigeringen, uitsluitingen en hoge premies maken voor de meeste zelfstandigen een goede verzekering onbereikbaar of onbetaalbaar?, stelt de FNV.
========
Geplaatst door: pecto

Re: Zelfstandigen betalen fors meer zorgpremie - 16-03-2006 16:18

Ze wilden mij ook niet verzekeren ivm mijn nierproblemen. Nou lekker boeiend dan geen verzekering, scheelt hun inkomsten mij niet.
Geplaatst door: biancadark

Re: Zelfstandigen betalen fors meer zorgpremie - 22-03-2006 12:09

leve belgie
Geplaatst door: awm_rich

Re: Zelfstandigen betalen fors meer zorgpremie - 22-03-2006 12:50

Ach ja...
Als je voor dit 'beroep' arbeidsongeschikt raakt, moet je toch wel tussen een behoorlijke schuifdeur gekomen zijn.

Ik heb het gebruik van mijn vingers gewoon extra verzekerd (kost geen drol), en zodra die niet meer functioneren heb ik voldoende cash om verder te leven tot er een oplossing is...
Geplaatst door: Sjakie

Re: Zelfstandigen betalen fors meer zorgpremie - 22-03-2006 19:44

[QUOTE]Originally posted by awm_rich:
[qb]Als je voor dit 'beroep' arbeidsongeschikt raakt, moet je toch wel tussen een behoorlijke schuifdeur gekomen zijn.
[/qb][/QUOTE]Ik heb 3 weken geleden tijdens het snowboarden mijn pink gebroken.... en geloof me.... het is zwaar kut.

Gelukkig ga ik overmorgen weer een weekje naar Les Deux Alpes om bij te komen :drunk:
Geplaatst door: awm_rich

Re: Zelfstandigen betalen fors meer zorgpremie - 22-03-2006 20:50

Ik heb met boarden mn duim tijdelijk verziekt, maar om die reden hebben ze de spatiebalk zo groot gemaakt.
Geplaatst door: Kylian

Re: Zelfstandigen betalen fors meer zorgpremie - 25-03-2006 16:34

[QUOTE]Originally posted by _Schalks_:
[qb] Kezman je was dit stukje vergeten te plaatsen, hoort er ook bij:

============
Geen verzekering
Een kwart van de kleine zelfstandigen met een gezondheidsprobleem krijgt geen verzekering tegen arbeidsongeschiktheid. De eenmansbedrijfjes worden geweigerd door verzekeraars. Dat heeft de vakcentrale FNV donderdag gezegd op basis van een onderzoek van TNO.

Negen van de tien ZZP'ers (Zelfstandigen Zonder Personeel) die een probleem met de gezondheid hebben, lopen momenteel rond zonder verzekering tegen arbeidsongeschiktheid. TNO ondervroeg ongeveer 150 zelfstandigen. In totaal heeft de helft van alle ZZP'ers geen arbeidsongeschiktheidsverzekering. ?Weigeringen, uitsluitingen en hoge premies maken voor de meeste zelfstandigen een goede verzekering onbereikbaar of onbetaalbaar?, stelt de FNV.
======== [/qb][/QUOTE]Hier in Belgi? is vanaf 2008 iedereen die zelfstandig is dus ook eenmansbedrijfjes, VERPLICHT een zorgenverzekering af te sluiten... dit voor kleine en grote risico's. Tot nu toe was dit niet verplicht.

Verzekeringsmaatschappijen mogen niemand weigeren, ook niet mensen die gezondheisproblemen hebben, wel mogen ze de prijs van de verzekering aanpassen...
Dit niet naar keuze, onze regering wil zijn plan afronden tegen 2008 en er zullen risico factoren worden vastgelegd die dus de prijzen gaan bepalen.
Geplaatst door: awm_rich

Re: Zelfstandigen betalen fors meer zorgpremie - 25-03-2006 17:07

Ja, dat is in Nederland idem (was eigenlijk, tot 1 mrt dit jaar)

Maar we hebben het hier over een verzekering voor 'arbeidsongeschiktheid', dat is wat anders als een zorgverzekering.
Geplaatst door: Kylian

Re: Zelfstandigen betalen fors meer zorgpremie - 25-03-2006 23:53

[QUOTE]Originally posted by awm_rich:
[qb] Ja, dat is in Nederland idem (was eigenlijk, tot 1 mrt dit jaar)

Maar we hebben het hier over een verzekering voor 'arbeidsongeschiktheid', dat is wat anders als een zorgverzekering. [/qb][/QUOTE]idd, was ff niet mee... :rolleyes:
Geplaatst door: Manie

Re: Zelfstandigen betalen fors meer zorgpremie - 29-03-2006 14:33

hey rich, kan je wat meer vertellen over het extra verzekeren van je vingers? lijkt mij namelijk ook wel iets
© 2024 Adultwebmaster.nl