Home

Inschrijving

Geplaatst door: Remco R

Inschrijving - 22-02-2006 13:19

Hallo,

Is het verplicht je aan te melden bij de KVK en Belasting Dienst als je een website hebt die website's zoals bill2000 vertegenwoordigt?

Alvast bedankt,

Met vriendelijke Groet,
Remco
Geplaatst door: awm_rich

Re: Inschrijving - 22-02-2006 13:36

nee
Geplaatst door: Kezman

Re: Inschrijving - 22-02-2006 14:08

zeg gewoon dat je webdesigner bent
Geplaatst door: jamo

Re: Inschrijving - 22-02-2006 15:06

Je bent in ieder geval verplicht je inkomsten op te geven. Als bedrijf (kvk) of als particulier (bijverdiensten).

Jamo
Geplaatst door: pecto

Re: Inschrijving - 22-02-2006 15:19

Het heeft wel voordelen als je bijvoorbeeld jezelf inschrijft krijg je BTW. Die moet je natuurlijk afdragen maar NIET als je in de kleine ondernemersregeling valt.

Betaalde btw kan je weer aftrekken.
Geplaatst door: Ted Maton

Re: Inschrijving - 23-02-2006 09:39

[QUOTE]Originally posted by Remco R:
[qb] Hallo,

Is het verplicht je aan te melden bij de KVK en Belasting Dienst als je een website hebt die website's zoals bill2000 vertegenwoordigt?

Alvast bedankt,

Met vriendelijke Groet,
Remco [/qb][/QUOTE]Er zijn twee antwoorden terzake deze vraag:

1:je dient ten alle tijden bij de belastingdienst kenbaar te maken dat je (naar ik aanneem in dit geval)bijverdiensten geniet.
Dit kun je inzake bijverdiensten doen door middel van je aangifte over 2005 waar je op een P-biljet de vraag vindt "bijverdiensten".
Heb je geen aangifte inkomstenbelasting ontvangen dan ben je volgens de wet verplicht zelf een aangifte aan te vragen en alsnog aangifte te doen.
2:inschrijving bij de kvk doe je als je wilt aangegeven dat je een onderneming bent gestart.
Niet alle bijverdieners zijn ingeschreven bij de kvk, is in aanvang voor de BD ook niet van belang, deze richt zich op het feit ofdat er wel of geen inkomsten zijn genoten.
Indien er sprake is van meer inkomen dan bijverdiensten dan is het veelal aan te bevelen je wel als onderneming in te schrijven bij de kvk.
Deze omschrijving dien je b.v. te doen als zijnde "het onderhouden en bouwen van websites alsmede het promoten hiervan".

Weet dat de BD als speerpunt voor 2005 heeft aangegeven extra te controleren op de bijverdiensten, dit heeft met name te maken met het feit dat men heeft geconstateerd dat er momenteel via internet door velen inkomsten worden gemaakt (en dat is natuurlijk niet alleen in onze branche maar ook b.v. via allerlei verkoopsites en internetwinkels)
Men heeft bij de BD inmiddels een speciale zoekmachine ontworpen welke momenteel operationeel is, naar onze informatie zijn hier al aardig wat "hits" voor de BD uitgekomen.
Natuurlijk is het gebied om te controleren groot maar ook de BD zit niet stil en zal constant hun zoekmachine aan de hand van de resultaten verfijnen.

Gewoon netjes je (bij)verdiensten opgeven is dus het advies.

Verder adviseer ik je de betalingen via b.v. CC-bill te voorzien van bewijstukken. (kopieer eventuele cheques en statistiek en gemaakte minuten van de uitbetalingen waar deze bijhoren, het is wat werk maar aan te bevelen)
Bij recente kontroles hebben wij geconstateerd dat de BD wil zien hoe deze uitbetalingen zijn opgebouwd en uit welk land deze afkomstig zijn.
Dit heeft ondermeer te maken met wettelijke regels omtrent de BTW en het wel of niet verschuldigd zijn hiervan.

grz.

Ted Maton
Geplaatst door: Remco R

Re: Inschrijving - 23-02-2006 21:00

Bedankt Ted (en de rest) ik zal me inschrijven bij de KVK .. en alles netjes bij houden ..

Iemand wellicht nog tips om veel geld te verdienen ..

Gr Remco
Geplaatst door: pecto

Re: Inschrijving - 23-02-2006 22:00

Open een patatzaak naast een voetbalstadion
Geplaatst door: Remco R

Re: Inschrijving - 24-02-2006 11:25

Dankje pecto .. zal ik doen .. of was het een rare vraag ?
© 2024 Adultwebmaster.nl