Home

Buitenlandse minuten... 0%-tarief of niet?

Geplaatst door: awm_rich

Buitenlandse minuten... 0%-tarief of niet? - 01-11-2005 06:57

Dienen bij een Nederlandse (adult) onderneming, de Belgische minuten niet onder het 0%-tarief vallen???
Er is tenslotte spraken van een levering van diensten aan een ander Europees land.
Geplaatst door: pecto

Re: Buitenlandse minuten... 0%-tarief of niet? - 01-11-2005 07:08

Als het goed is krijg je die belgische minuten niet met BTW uitbetaald, dat staat op je factuur (ik neem aan dat je het over sexybills hebt).

Als je geen btw hebt ontvangen ivm levering buitenland hoef je dus hier geen btw te betalen omdat zij het al doen in eigen land.
Geplaatst door: awm_rich

Re: Buitenlandse minuten... 0%-tarief of niet? - 01-11-2005 08:16

Nee, ik heb het bijvoorbeeld over VPScash oid.
Daar draaien we natuurlijk ook Belgische minuten...
Dienen we hier nou de 19% BTW wel of niet over te betalen??? We hebben het tot nu toe wel gedaan, maar volgens een kennis valt dat onder het 0%-tarief.

Ik kan niets over terugvinden, waarom het wel zou moeten gebeuren...
Geplaatst door: pecto

Re: Buitenlandse minuten... 0%-tarief of niet? - 01-11-2005 08:27

Je krijgt betaalt door vps die in Nederland zit. Op je factuur staat onderaan 19% over alle minuten dus die dien je allemaal af te dragen.
Geplaatst door: awm_rich

Re: Buitenlandse minuten... 0%-tarief of niet? - 01-11-2005 10:15

Ok?, thnx!
De redenen zijn inmiddels ook boven water!
Geplaatst door: Andre

Re: Buitenlandse minuten... 0%-tarief of niet? - 01-11-2005 11:11

[QUOTE]Originally posted by Rich:
[qb] Ok?, thnx!
De redenen zijn inmiddels ook boven water! [/qb][/QUOTE]En dat zijn bovenstaande of ook andere?
Geplaatst door: awm_rich

Re: Buitenlandse minuten... 0%-tarief of niet? - 01-11-2005 11:43

ook andere...
ik snap het nog niet helemaal, maar ik duik er nog wel eens in.
Geplaatst door: Davey

Re: Buitenlandse minuten... 0%-tarief of niet? - 01-11-2005 21:02

Heel simpel: een Nederlands bedrijf betaalt jou uit voor de door jou geleverde diensten in Nederland. Dus gewoon 19%. Als dat niet zo zou zijn waren we er al jaren geleden achter, geloof mij maar
Geplaatst door: Pay123

Re: Buitenlandse minuten... 0%-tarief of niet? - 14-11-2005 13:08

Wanneer een NL bedrijf je uitbetaald en je bent zelf ook een NL bedrijf dienen alle inkomsten en maakt niet uit welk land die vandaan komen uitbetaald te worden met de 19% BTW.
Uiteraard moet je wel beschikken over NL BTW nummertje maar dat zal wel het geval zijn.

Het kan zo zijn dat de NL maatschappij die je uitbetaald de buitenlandse minuten zonder BTW ontvangt.Dan moet hij meer BTW uitbetalen dan dat hij zelf ontvangt ,hiervoor zijn speciale regelingen bij de fiscus en kan deze firma opteren voor maandelijkse teruggaaf van BTW in NL.
De fiscus is hier niet moeilijk in en stort zelfs al de terug te vragen BTW half in de maand voor de desbetreffende maand zodat de exploitant in kwestie gewoon zijn zaakjes zonder cashflow probleem kan behartigen.
Geplaatst door: awm_rich

Re: Buitenlandse minuten... 0%-tarief of niet? - 04-01-2006 18:34

Nu is het zo dat wij zaken doen met Enjoy.be, een Belgisch bedrijf...

Ik ga er vanuit dat wij van hun geen BTW uitbetaald krijgen, dus komen ze in de 0% bij de aangifte omzetbelasting te vallen. Toch?

Nou willen ze ook dat wij een factuur opstellen voor de commissie die er uitbetaald dient te worden.
Is dit normaal??? Volgens mij niet, want dan moet ik ze toch de 19% BTW doorberekenen???

Hellllluuuuup!!!
Geplaatst door: deef

Re: Buitenlandse minuten... 0%-tarief of niet? - 04-01-2006 18:44

Ja nee h? ... dat is een binnenlands bedrijf

Moet je 21% BTW aanrekenen naar enjoy h? ... die steek je in je eigen zakken.. en die onderduik je

mvg

deef

lol
Geplaatst door: Vochtige Kutjes

Re: Buitenlandse minuten... 0%-tarief of niet? - 04-01-2006 20:05

[QUOTE] Ja nee h? ... dat is een binnenlands bedrijf

Moet je 21% BTW aanrekenen naar enjoy h? ... die steek je in je eigen zakken.. en die onderduik je

mvg

deef

lol [/QUOTE]Lezen Deef. Rich is geen Belg zoals jij dat bent.

Rich als ze geen btw uitbetalen kan je ook geen factuur maken met btw
Geplaatst door: awm_rich

Re: Buitenlandse minuten... 0%-tarief of niet? - 04-01-2006 21:10

Volgens mij zit het zo...

Ik heb voor hun minuten verkocht, waarop 21% BTW is geheven op de inbeller. Die krijg ik niet uitbetaald, omdat ik niet in Belgi? woon. Al ben 'ik' een onderneming...

Als ik hun een factuur dien te sturen, factureer ik ze voor een -door mij- verkochte dienst.
Hierop dien ik 19% BTW te rekenen.

Mijn vragen zijn dus nu:
- betaald een BE-bedrijf BTW uit aan een NL-bedrijf? (in deze situatie)
- ben ik verplicht een factuur op te stellen?
- zo ja, dien ik dan 0% of 19% BTW te heffen? (en het 'waarom' aub)

Super bedankt!
Groeten,
  Richard
Geplaatst door: awm_rich

Re: Buitenlandse minuten... 0%-tarief of niet? - 05-01-2006 11:52

Na wat speurwerk heb ik het volgende antwoord op mijn vraag gevonden:

Intracommunautaire leveringen
En wat als u iets levert aan een ondernemer in een van de Europese lidstaten? (zogenoemde 'intracommunautaire leveringen'). In dat geval mag de heffing van BTW achterwege blijven als de afnemer over een BTW-identificatienummer beschikt.
Geplaatst door: jamo

Re: Buitenlandse minuten... 0%-tarief of niet? - 05-01-2006 19:37

Klopt ik stuur enjoy ook elke maand een faktuur per mail (pdf) met hun eigen pdfje van die maand erbij. Beiden zonder btw.
© 2024 Adultwebmaster.nl