Home

Nieuwe onderneming

Geplaatst door: boitus

Nieuwe onderneming - 27-06-2005 09:28

Hoi mensen,

Blij dat dit forum bestaat anders waren we nergens.

De vraag is. Ik heb vandaag net mijn onderneming begonnen bij de kvk. Lekker vage naam gekozen en werkzaamheden ook vaag omschreven daar. Daarna gelijk naar de belastingdienst om te horen wat ik moest doen. Maar hier loop je dus tegen een regeltjemannetje aan die alleen maar praat over de site van de belasting....

Nou goed, misschien dat iemand mij wat op weg kan helpen. Wat moet ik nu nog verder voorelkaar maken voordat ik begin met mijn adultbizz.

Waar moet ik om denken:

bankrekening?
BTW-nummer?
boekhouding? (Waar begin ik?)

Nou goed, alle advies is welkom.

Boitus
Geplaatst door: M@RS

Re: Nieuwe onderneming - 27-06-2005 09:32

Je vraagt het niet maar toch misschien ook weer wel
Een boekhouder nemen die alles regeld is ook mogelijk!

Succes met je onderneming
Geplaatst door: Sjakie

Re: Nieuwe onderneming - 27-06-2005 09:59

1. Gewoon een btw nummer aanvragen bij de belastingdienst. http://www.belastingdienst.nl/zakelijk/aanmelden/aanmelden-02.html#P21_1972

2. Bankrekening openen op naam van je bedrijf.

3. Boekhouding: http://www.belastingdienst.nl/zakelijk/administratie/ als je er een beetje handigheid in hebt, lekker zelf doen. Als je niet weet waar je moet beginnen en geen flauw idee hebt hoe zoiets werkt, neem dan inderdaad een boekhouder.
Geplaatst door: Franky

Re: Nieuwe onderneming - 27-06-2005 12:14

http://www.belastingdienst.nl/zakelijk/ondernemerworden/
Geplaatst door: Manie

Re: Nieuwe onderneming - 27-06-2005 15:11

[QUOTE]Originally posted by boitus:
[qb] Maar hier loop je dus tegen een regeltjemannetje aan die alleen maar praat over de site van de belasting.... [/qb][/QUOTE]Zo te zien heerst die ziekte in dit topic ook
Geplaatst door: pecto

Re: Nieuwe onderneming - 27-06-2005 15:21

Vreemd, hier in Rotterdam bij de KVK zat een mannetje die mij hielp met het invullen van die formulieren van de belastingdienst (maar goed ook anders hadden ze nu nog op mijn bureau gelegen).

Als je een kvk nummer hebt, moet je een BTW nummer aanvragen en een schatting van je inkomen.

Je hebt bepaalde regels om in het ZIEKENFONDS te mogen hoewel dit volgend jaar met de basisverzekering waarschijnlijk anders is (als dat doorgaat).

Neem een goede boekhouder, bewaar ieder bonnetje en wees zuinig met je geld, hou exact je uren waaraan en waarvoor je werkt.
Geplaatst door: Sjakie

Re: Nieuwe onderneming - 27-06-2005 15:28

[QUOTE]Originally posted by Manie:
[qb] [QUOTE]Originally posted by boitus:
[qb] Maar hier loop je dus tegen een regeltjemannetje aan die alleen maar praat over de site van de belasting.... [/qb][/QUOTE]Zo te zien heerst die ziekte in dit topic ook [/qb][/QUOTE]Tja, waarom in een forum vragen stellen als alles op die site staat!!
Geplaatst door: Ted Maton

Re: Nieuwe onderneming - 28-06-2005 08:23

[QUOTE]Originally posted by boitus:
[qb] Hoi mensen,

Blij dat dit forum bestaat anders waren we nergens.

De vraag is. Ik heb vandaag net mijn onderneming begonnen bij de kvk. Lekker vage naam gekozen en werkzaamheden ook vaag omschreven daar. Daarna gelijk naar de belastingdienst om te horen wat ik moest doen. Maar hier loop je dus tegen een regeltjemannetje aan die alleen maar praat over de site van de belasting....

Nou goed, misschien dat iemand mij wat op weg kan helpen. Wat moet ik nu nog verder voorelkaar maken voordat ik begin met mijn adultbizz.

Waar moet ik om denken:

bankrekening?
BTW-nummer?
boekhouding? (Waar begin ik?)

Nou goed, alle advies is welkom.

Boitus [/qb][/QUOTE]Je kunt indien je dat wilt kontakt met mij kontakt opnemen voor een gratis startersconsult, neem even de tijd om een telefoontje te plegen met mij en ik neem de tijd om alles uit te leggen.

Grz.

Ted Maton
Geplaatst door: Ted Maton

Re: Nieuwe onderneming - 28-06-2005 08:26

[QUOTE]Originally posted by boitus:
[qb] Hoi mensen,

Blij dat dit forum bestaat anders waren we nergens.

De vraag is. Ik heb vandaag net mijn onderneming begonnen bij de kvk. Lekker vage naam gekozen en werkzaamheden ook vaag omschreven daar. Daarna gelijk naar de belastingdienst om te horen wat ik moest doen. Maar hier loop je dus tegen een regeltjemannetje aan die alleen maar praat over de site van de belasting....

Nou goed, misschien dat iemand mij wat op weg kan helpen. Wat moet ik nu nog verder voorelkaar maken voordat ik begin met mijn adultbizz.

Waar moet ik om denken:

bankrekening?
BTW-nummer?
boekhouding? (Waar begin ik?)

Nou goed, alle advies is welkom.

Boitus [/qb][/QUOTE]Ha, twee keer kontakt in de zin is teveel, enfin, de intentie is wel duidelijk denk ik,
succes met de onderneming en misschien tot horens, veel info kun je overigens ook op dit forum vinden.

Grz.

Ted Maton
© 2024 Adultwebmaster.nl