Home

Uren Tooltje

Geplaatst door: xCash

Uren Tooltje - 01-03-2005 19:24

Hoi Dames,

Ik ben nieuwsgierig of mensen hier een tool gebruiken om hun uurtjes bij te houden?

Ik heb diverse mooie PHP scripts gevonden die het allemaal regelen maar die zijn te uitgebreid Moet stukken simpeler kunnen lijkt mij.

Excel is ook een optie maar het lijkt mij dat er wel Windows tooltjes voor zijn waarbij je met 1 druk op de knop een maand netjes uit kan printen?!
Geplaatst door: Ero-Online

Re: Uren Tooltje - 02-03-2005 07:04

Ik gebruik voor het moment helemaal geen uren tooltje ;-)

Schrijf helemaal geen uren af......
Geplaatst door: xCash

Re: Uren Tooltje - 05-03-2005 11:14

Het gaat dus meer om de BD
Geplaatst door: Anoniem

Re: Uren Tooltje - 05-03-2005 12:04

Uren opgave kwamen ze in het begin ook bij ons om zeuren...

Wij hebben het echte nooit gedaan... zorg dat je omzet draaid dan zeuren ze daar nooit meer om.
Geplaatst door: Big Ron

Re: Uren Tooltje - 08-03-2005 20:49

ben net met een urentool bezig
Geplaatst door: xCash

Re: Uren Tooltje - 09-03-2005 05:48

Ik heb een aantal timers gevonden alleen ik dolde meer op de BD. Dus met de volgende verplichte posten:
- Datum
- Activiteiten
- Van
- Tot
- Uren

Ik heb nu een excel sheet, die werkt eigenlijk ook prima
Geplaatst door: Ted Maton

Re: Uren Tooltje - 09-03-2005 07:40

Ik kan het maar niet genoeg benadrukken,voor starters en bijverdieners is de urenregistratie belangrijk, temeer daar het aan het begin van het jaar onduidelijk is hoe hoog de omzet en winst echt gaat worden in de loop van het jaar.
Om een eventueel recht op zelfstandigen en startersaftrek te doen gelden is een urenregistratie die voldoet aan de fiscale eisen een bewijsmiddel wat belangrijk is.

Temeer daar de belastingdienst bij toepassing hiervan niet direkt maar soms naar een langere periode van een aantal jaren om kan gaan vragen.

Men name in de beginfase dus verstandig dit bij te houden.

Grz.

Ted.
Geplaatst door: justme

Re: Uren Tooltje - 18-03-2005 12:29

twas al gezegd zag ik
Exel is een prima optie
Geplaatst door: deef

Re: Uren Tooltje - 18-03-2005 22:05

Sorry maar ik ben heel nieuw.. ik heb net mijn eerste paar minuutjes gemaakt... dus ben nog lang niet aan uren :-) :-)

Maar moet ik die dan vanuit dialxs copieren en in excell zetten ?

Krijg je van de sponsor niet een blad als je iets verdient hebt met hem ? Dacht dat ik dat zo begrepen had...
Geplaatst door: Ted Maton

Re: Uren Tooltje - 19-03-2005 12:30

Fiscaal gezien gaat het men name bij promoters en webmasters niet om de minuten waar je de provisie etc. over uit krijgt betaald (in tegenstelling tot b.v. de cam-girls bij welke dit natuurlijk een duidelijke indicatie geeft ten aanzien van de door hun bestede tijd tezake hun werkzaamheden),indien je omzet bestaat uit promoten,opzetten, bouwen en onderhouden van websites gaat het om de tijd welke je hier aan besteedt, dit moet je ruim zien, want hier behoort dus ook bij de tijd die je b.v. besteedt aan onderhoud van je p.c., bezoek aan een winkel om eventueel randapperatuur te kopen, ja zelfs de tijd die je b.v. doorbrengt op een webmastermeeting (inclusief je reisuren)Indien je promoter bent kun je op de faktuur alleen maar een uitbetaling zien van gemaakte minuten waarvoor je een vergoeding ontvangt, dit is niet de tijd die je aan je onderneming besteedt.

Grz.

Ted Maton
Geplaatst door: Big Ron

Re: Uren Tooltje - 19-03-2005 15:42

en stel nou dat er deze situatie ontstaat:

iemand heeft een ww-uitkering en moet maandelijks opgeven hoeveel uur hij gewerkt heeft (wat procentueel wordt ingehouden op je uitkering).. die persoon heeft een aantal sites draaien waar hij verder geen werk (uren) aan heeft, maar wel inkomsten.. deze persoon hoeft dus geen uren in te vullen en kan dus naast zijn ww-uitkering gewoon door blijven verdienen?
Geplaatst door: Kezman

Re: Uren Tooltje - 19-03-2005 15:51

mmm , ze geloven nooit dat je geld verdient zonder dat je tijd er in steekt.
worden die inkomsten niet gewoon ingehouden van de ww ?
Geplaatst door: Kezman

Re: Uren Tooltje - 19-03-2005 15:53

[QUOTE]Originally posted by deef:
[qb] Sorry maar ik ben heel nieuw.. ik heb net mijn eerste paar minuutjes gemaakt... dus ben nog lang niet aan uren :-) :-)

Maar moet ik die dan vanuit dialxs copieren en in excell zetten ?

Krijg je van de sponsor niet een blad als je iets verdient hebt met hem ? Dacht dat ik dat zo begrepen had... [/qb][/QUOTE]dit gaat over WERKuren , niet inbelminuten
Geplaatst door: deef

Re: Uren Tooltje - 28-03-2005 18:53

[/QUOTE]dit gaat over WERKuren , niet inbelminuten [/QUOTE]

Damn ik steek er heeel wat uren in per dag... moet ik die dus allemaal bijhouden :-( En er bij noteren wat ik doe of wat ?

Is er geen progie wat bestaat wat automatisch opstart als je windows opstart of zo...

Dan maak ik gewoon een gebruiker bij aan waar ik dan alleen aan mijn sites werk....
Geplaatst door: Ted Maton

Re: Uren Tooltje - 28-03-2005 20:46

Tja, je moet inderdaad alles goed bijhouden en omschrijven, er zijn er op dit forum die hier al een programma voor hebben ontwikkeld, veelal in excel, misschien willen deze je helpen als ze dit lezen.

Grz.

Ted Maton
Geplaatst door: Ted Maton

Re: Uren Tooltje - 28-03-2005 20:50

WW-uitkering, het vreemde is inderdaad dat het bij deze uitkeringen veelal gaat om de bestede tijd aan de onderneming en niet de gemaakte omzet of winst, vraag het bij twijfel maar eens tussen neus en lippen door bij je uitkerende instantie, eh, het kan natuurlijk mogelijk zijn dat er ergens weer eens een uitzondering op een uitzondering is, probeer wel alles te weten maar dat lukt ook niet altijd, bij twijfel dus gewoon informeren zonder te veel te vertellen.
Laat het dan wel even weten of het forum zodat ook anderen dit kunnen lezen.

Grz.

Ted Maton
Geplaatst door: DaanK

Re: Uren Tooltje - 02-04-2005 09:12

je kan bij de office center gewoon een urenstaat halen , maarjah .. dat is dan weer terug naar de good-o-paper (iech .. hardcopy)
Geplaatst door: xxxradio

Re: Uren Tooltje - 16-04-2005 12:11

Naar dat Excel proggie zijn we allemaal wel beniewd;).. geloof ik..
Geplaatst door: boitus

Re: Uren Tooltje - 30-06-2005 13:02

Beste mensen,

Ik zit dus ook met hetzelfde probleem, ik wil graag ook een excelsheet maken met een urenstaat,
is er ook iemand die al zoiets heeft ontwikkeld en eventueel bereid is om het te delen??

Het zou me wel heel veel werk uit handen nemen.

groeten

Boitus
Geplaatst door: Kaboom

Re: Uren Tooltje - 30-06-2005 13:25

1. Zet de dagen onder elkaar
2. Tel deze aan het einde op
3. Maak 12 tabbladen met de maanden

Zoiets?
Geplaatst door: Kitty

Re: Uren Tooltje - 30-06-2005 18:41

Omdat ik 15 jaar meewerkende partner/echtgenote ben geweest weet ik niet eens beter, gewoon exel, begintijd eindtijd = totaal.

Per dag net zoveel werk als 1 bericht op een forum plaatsen dus helemaal niet veel moeite.
Geplaatst door: Ted Maton

Re: Uren Tooltje - 01-07-2005 08:33

[QUOTE]Originally posted by Kitty:
[qb] Omdat ik 15 jaar meewerkende partner/echtgenote ben geweest weet ik niet eens beter, gewoon exel, begintijd eindtijd = totaal.

Per dag net zoveel werk als 1 bericht op een forum plaatsen dus helemaal niet veel moeite. [/qb][/QUOTE]Goed zo, en ook de manier om bij de BD duidelijk te maken hoeveel uren je besteed aan de onderneming, in dit geval is dus duidelijk, "wie schrijft die blijft"

Grz.

Ted Maton
Geplaatst door: awm_rich

Re: Uren Tooltje - 01-07-2005 10:12

[QUOTE]Originally posted by Ted Maton:
[qb] WW-uitkering, het vreemde is inderdaad dat het bij deze uitkeringen veelal gaat om de bestede tijd aan de onderneming en niet de gemaakte omzet of winst, vraag het bij twijfel maar eens tussen neus en lippen door bij je uitkerende instantie, eh, het kan natuurlijk mogelijk zijn dat er ergens weer eens een uitzondering op een uitzondering is, probeer wel alles te weten maar dat lukt ook niet altijd, bij twijfel dus gewoon informeren zonder te veel te vertellen.
Laat het dan wel even weten of het forum zodat ook anderen dit kunnen lezen.

Grz.

Ted Maton [/qb][/QUOTE]Ik heb hier een case van gehad, dus weet het wel een beetje.

Als je de bedrijvigheid/onderneming al had voordat je werkloos raakte en full-time in loondienst was, ben je alleen werkloos voor de uren die je fulltime werkte.

Dus stel dat je 25 uur per week aan de bedrijvigheid/onderneming werkte en 40 uur in loondienst was, werkte je totaal 65 uur per week.
Als je loondienst door ontslag komt te vervallen, ben je die 40 uur werkloos en mag je de 25 blijven doorwerken zonder vermindering van de uitkering.

Je dient, bij de aanvraag ww, wel op te geven dat je nevenactiviteiten hebt!!!

Op je werkbriefjes dien je op te geven hoeveel uren je aan de nevenactiviteiten hebt besteed.
Ga je over het aantal aangegeven uren heen, gaat dit wel in mindering!

Een ww berekenen ze naar het aantal uren, niet naar inkomsten. Een aanvullende uitkering kijkt hier echter wel naar!!!

Uiteraard kun je meer info vinden op www.uwv.nl.

Let wel, geef alles tijdig en eerlijk op!
Als ze ergens achterkomen wat niet klopt, ben je het haasje!
Geplaatst door: seend

Re: Uren Tooltje - 23-01-2006 20:22

heeft iemand al wat mooi's?
Geplaatst door: awm_rich

Re: Uren Tooltje - 23-01-2006 20:48

Het hoeft toch niet mooi te zijn?
Gewoon bijhouden hoeveel uurtjes je werkt... het is maar voor de bd hoor! Al doe je het op een rol toilet-papier...

Gewoon Excelletje bouwen, standaard 8 uur per dag (08:30-17:00), bij afwijkingen -als je aan het einde van de week toch je administratie doet- even de mutaties doorvoeren...
Geplaatst door: pecto

Re: Uren Tooltje - 23-01-2006 20:48

Ik schrijf het gewoon netjes in mijn agenda, kan niet crashen en ligt altijd op mijn bureau.
Geplaatst door: Kylian

Re: Uren Tooltje - 23-01-2006 20:58

Een vraagje...

Moeten mensen in Nederland die deze job doen als zelfstandige in bijberoep ook hun uren bijhouden??
Geplaatst door: Leotje

Re: Uren Tooltje - 27-01-2006 06:33

ik ben al 5 jaar ondernemer en nog nooit van mijn leven uren registratie bijgehouden. snap ook niet waarom dat zou moeten als je gewoon full time aan je bedrijf werkt. overigens ook nooit last mee gehad, het is wat Olaf zegt draai gewoon veel omzet (heb je overigens ook geen ww meer nodig)

grtz
Geplaatst door: _Schalks_

Re: Uren Tooltje - 27-01-2006 12:06

[QUOTE]Originally posted by Leotje:
[qb] snap ook niet waarom dat zou moeten als je gewoon full time aan je bedrijf werkt. [/qb][/QUOTE]Als je in Nederland fulltime aan je bedrijf werkt (en genoeg inkomen genereerd) hoef je ook geen uren bij te houden. Maar als je het erbij doet wel. Dat is in Nederland van belang om te kijken of je voor de belastingdienst wordt aangemerkt als bedrijf en een BTW nummer mag aanvragen en belastingvoordeeltjes kan genieten. Tenminste, voor zover ik mij herinner.

Zie: "Als zelfstandig ondernemer moet je een minimum aantal uren per jaar werken om voor de inkomstenbelasting als zelfstandige geregistreerd te staan. Je moet minimaal 1225 uren per jaar (= ongeveer 30 weken van 40 uur) besteden aan het feitelijk drijven van je onderneming en je moet minimaal 50% van je arbeidstijd besteden aan je onderneming.

Bron: Klik voor bron
Geplaatst door: Xbiz

Re: Uren Tooltje - 27-01-2006 12:15

http://www.beeldschermtachograaf.nl/downloaden.html
Geplaatst door: jamo

Re: Uren Tooltje - 27-01-2006 13:35

BELASTINGDIENST LINK
Ik het toch goed als dit alleen van belang is voor de ondernemersaftrek? Zoals ik het lees en net telefonisch van de belastingtelefoon te horen kreeg, heb ik hier volgens mij geen recht op. Aangezien ik in de jaren 2000, 2001, 2002, 2003 of 2004 w?l ondernemer was. En ik echt niet meer dan 50% van mijn totale arbeidstijd aan mijn onderneming besteed. Dat zou dan meer dan mijn fulltime job zijn (>1920 p.jr).
Geplaatst door: _Schalks_

Re: Uren Tooltje - 27-01-2006 18:01

Hier staat ook meer informatie:

http://www.beeldrijk.org/cat/Fiscaliteiten/Zelfstandigenaftrek/49

Het belang hiervan

Een aftrekpost op je belastbaar inkomen betekent dat je belastingaanslag lager zal zijn. De zelfstandigenaftrek is een nogal forse aftrekpost. Je belastingaanslag kan tussen de ? 2.000 en ? 4.000 lager worden wanneer je hem kunt toepassen.

Het belang is vaak groter omdat het belastbaar inkomen in allerlei inkomensafhankelijke regelingen wordt gebruikt. Verlaging van het inkomen leidt dan ook nog eens tot lagere premies of hogere subsidies. Het gaat hier om:

premie zorgverzekering
kinderopvangtoeslag
huurtoeslag
zorgtoeslag
uitstel van terugbetaling studiefinanciering
gesubsidieerde rechtsbijstand
======================

Iets lichtere eis voor startende ondernemers

Het hierboven onder 2 gegeven criterium (meer dan 50% tijdsbesteding aan de onderneming) geldt niet voor starters. Een starter die weliswaar meer dan 1.225 uren aannemelijk in de onderneming heeft besteed, terwijl die daarnaast nog eens bijvoorbeeld 1.300 uren in loondienst is geweest, krijgt dus toch zelfstandigenaftrek. In de praktijk is de bewijslast in zo'n geval erg zwaar. Ook al is het vereiste lichter; het belang van een goede urenadministratie is alleen maar n?g groter.

Startersaftrek

In de eerste vijf jaren van de onderneming, kun je een extra aftrek krijgen wanneer je minstens en aannemelijk 1.225 uren besteed hebt aan het drijven van de onderneming. Deze aftrekpost kun je in die vijf jaren maximaal drie maal toepassen.

In 2006 geldt voor de startersaftrek een bedrag van ? 1.987.
==================

En een BTW nummer krijg je volgens mij ook alleen als je als onderneming wordt aangemerkt. Maar dit is allemaal heel vaag geregeld, en vaak kijkt de belasting achteraf of je als zelfstandige wordt aangemerkt. Wat betreft de uren, de belastingdienst zet op haar site ook dat een ondernemer meer uren maakt, dan een werknemer. Als je dan een deeltijd baan hebt van 3 dagen, is het logisch dat je ook drie dagen voor jezelf werkt, en dan 10 - 12 uur per dag .
Geplaatst door: Ted Maton

Re: Uren Tooltje - 01-02-2006 15:05

[QUOTE]Originally posted by _Schalks_:
[qb] Hier staat ook meer informatie:

http://www.beeldrijk.org/cat/Fiscaliteiten/Zelfstandigenaftrek/49

Het belang hiervan

Een aftrekpost op je belastbaar inkomen betekent dat je belastingaanslag lager zal zijn. De zelfstandigenaftrek is een nogal forse aftrekpost. Je belastingaanslag kan tussen de ? 2.000 en ? 4.000 lager worden wanneer je hem kunt toepassen.

Het belang is vaak groter omdat het belastbaar inkomen in allerlei inkomensafhankelijke regelingen wordt gebruikt. Verlaging van het inkomen leidt dan ook nog eens tot lagere premies of hogere subsidies. Het gaat hier om:

premie zorgverzekering
kinderopvangtoeslag
huurtoeslag
zorgtoeslag
uitstel van terugbetaling studiefinanciering
gesubsidieerde rechtsbijstand
======================

Iets lichtere eis voor startende ondernemers

Het hierboven onder 2 gegeven criterium (meer dan 50% tijdsbesteding aan de onderneming) geldt niet voor starters. Een starter die weliswaar meer dan 1.225 uren aannemelijk in de onderneming heeft besteed, terwijl die daarnaast nog eens bijvoorbeeld 1.300 uren in loondienst is geweest, krijgt dus toch zelfstandigenaftrek. In de praktijk is de bewijslast in zo'n geval erg zwaar. Ook al is het vereiste lichter; het belang van een goede urenadministratie is alleen maar n?g groter.

Startersaftrek

In de eerste vijf jaren van de onderneming, kun je een extra aftrek krijgen wanneer je minstens en aannemelijk 1.225 uren besteed hebt aan het drijven van de onderneming. Deze aftrekpost kun je in die vijf jaren maximaal drie maal toepassen.

In 2006 geldt voor de startersaftrek een bedrag van ? 1.987.
==================

En een BTW nummer krijg je volgens mij ook alleen als je als onderneming wordt aangemerkt. Maar dit is allemaal heel vaag geregeld, en vaak kijkt de belasting achteraf of je als zelfstandige wordt aangemerkt. Wat betreft de uren, de belastingdienst zet op haar site ook dat een ondernemer meer uren maakt, dan een werknemer. Als je dan een deeltijd baan hebt van 3 dagen, is het logisch dat je ook drie dagen voor jezelf werkt, en dan 10 - 12 uur per dag . [/qb][/QUOTE]Kan hier weinig aan toevoegen, uiteindelijk is dus het inderdaad van belang dat je een goede urenregistratie kan overleggen.

Overigens kun je als bijverdiener ook een BTW-nummer krijgen, de verstrekking van een BTW-nummer wilt niet zeggen dat je voor de inkomstenbelasting als ondernemer wordt gezien.
Hier zijn andere criteria voor van toepassing zoals ondermeer het bedoelde urencriterium.

Een BTW-nummer kan al worden uitgereikt bij deelneming aan het economisch verkeer, en dat is natuurlijk bij een bijverdiener ook het geval.

Iemand die zich aanmeld bij de BD als starter zal ook over het algemeen een BTW-nummer krijgen uitgereikt, ongeacht ofdat voor de inkomstenbelasting nog niet duidelijk is ofdat men hier wel of niet als ondernemer wordt aangemerkt.
Dit wordt door andere eisen en omstandigheden bepaald dan de eis om voor een BTW-nummer in aanmerking te komen.

Dus weet dat verstrekking van een BTW-nummer nog niet wil zeggen dat je voor de inkomstenbelasting als ondernemer wordt aangemerkt.

grz.

Ted.
Geplaatst door: pecto

Re: Uren Tooltje - 01-02-2006 15:32

[QUOTE]Originally posted by Ted Maton:
[qb]
Dus weet dat verstrekking van een BTW-nummer nog niet wil zeggen dat je voor de inkomstenbelasting als ondernemer wordt aangemerkt.
[/qb][/QUOTE]Met welke gevolgen ?
Geplaatst door: Xbiz

Re: Uren Tooltje - 01-02-2006 17:08

[QUOTE]Originally posted by pecto:
[qb] [QUOTE]Originally posted by Ted Maton:
[qb]
Dus weet dat verstrekking van een BTW-nummer nog niet wil zeggen dat je voor de inkomstenbelasting als ondernemer wordt aangemerkt.
[/qb][/QUOTE]Met welke gevolgen ? [/qb][/QUOTE]Geen ondernemers en starters aftrek bijvoorbeeld. En er zullen nog wel wat zaken op te noemen zijn.
Geplaatst door: Ted Maton

Re: Uren Tooltje - 02-02-2006 09:02

[QUOTE]Originally posted by Xbiz:
[qb] [QUOTE]Originally posted by pecto:
[qb] [QUOTE]Originally posted by Ted Maton:
[qb]
Dus weet dat verstrekking van een BTW-nummer nog niet wil zeggen dat je voor de inkomstenbelasting als ondernemer wordt aangemerkt.
[/qb][/QUOTE]Met welke gevolgen ? [/qb][/QUOTE]Geen ondernemers en starters aftrek bijvoorbeeld. En er zullen nog wel wat zaken op te noemen zijn. [/qb][/QUOTE]Inderdaad zijn de belangrijkste aftrekposten welke bij het niet voldaan aan het fiscale ondernemerschap voor de inkomstenbelasting welke zullen worden gecorrigeerd de zg. zelfstandige en startersaftrek.
Indien dus deze aftrekposten zijn toegepast aan het einde van het jaar bij de fiscale aangifte en na kontrole blijkt dat dit niet terrecht is kan je dus eventueel een "aardige" naheffing ontvangen.
Weet tevens dat dit soort zaken veelal pas bij een echte boekencontrole aan het licht kunnen komen.
Het kan in de praktijk dus voorkomen dat een belastingplichtige een aantal jaren deze zg. ondernemersfaciliteiten heeft toegepast en de aangifte over deze jaren is goedgekeurd.
Blijkt dit bij een controle door de belastingdienst (over het algemeen vinden dergelijke kontroles gemiddeld een keer in de drie tot vijf jaar plaats waarbij als kontroletijdvak eveneens meestal de laatste drie tot vijf jaar wordt genomen)dan volgt alsnog korrektie en naheffing en veelal een boete naar aanleiding van de kontrole.
Het is dus zeer zeker verstandig om bij het toepassen van de bedoelde aftrekposten inhoudelijk goed te beoordelen ofdat hier daadwerkelijk voldoende bewijslast is om dit te onderbouwen. (met name de gemaakte uren in een eventuele relatie tot de omzet vormt een belangrijk bewijsgegeven hieromtrent)
Heb je bijvoorbeeld als promoter een omzet op jaarbassis van 50.000 euro dan is er over het algemeen geen problemen hieromtrent te verwachten.
Immers met een dergelijke omzet zul je over het algemeen ook aan het urencriterium op jaarbasis komen.
Heb je echter b.v. maar een omzet van 25.000 en minder en daarnaast ook nog een baan erbij, en vervolgens toch de zelfstandige aftrek en startersaftrek toegepast dan kun je na verloop van een aantal jaren bij een kontrole vragen of nog erger een nadelig standpunt van de inspecteur verwachten.
Is er dan b.v. geen onderbouwde urenregistratie dan sta je al erg zwak ten aanzien van een eventueel op te maken bezwaarschrift of onderbouwing van de toegepaste ondernemers en eventueel startersaftrek.
Weet ook dat het urencriterium niet wordt herberekend op jaarbasis, de gestelde uren blijven onveranderd ook al ben je op b.v. 01 december begonnen, deze uren worden niet verlaagd ook al ben je later in een jaar begonnen.

Resume:pas de ondernemers en startersaftrek in de fiscale jaaraangifte niet toe zonder dat je voldoende onderbouwing hier voor kunt aandragen.
In de fiscale wetgeving is nu eenmaal sprake van omgekeerde bewijslast, de belastingplichtige dient de bewijzen aan te dragen en niet de belastingdienst.

Grz.

Ted Maton
Geplaatst door: Kylian

Re: Uren Tooltje - 03-02-2006 18:07

Voor de Belgen onder ons... dit is niet voor ons van toepassing!
Geplaatst door: deef

Re: Uren Tooltje - 03-02-2006 20:28

[QUOTE]Originally posted by Kylian:
[qb] Voor de Belgen onder ons... dit is niet voor ons van toepassing! [/qb][/QUOTE]Spijtig ... was net aan het denken, ofwel ga ik nu in de zetel liggen, ofwel mijn vriendin ff ... ofwel ga ik mijn uren registreren...

Zal dan maar met vriendin in zetel gaan liggen ??

:drunk: :hilfe:

Wat is het toch fijn om Belg te zijn
© 2024 Adultwebmaster.nl