Home

Aangifte omzetbelasting

Geplaatst door: D-Roy

Aangifte omzetbelasting - 11-10-2004 13:28

Ik moet mijn eerst aangifte omzetbelasting gaan doen, nu heb ik daarbij een vraagje.

Cheque's uit het buitenland, waar zet ik die bij?

Google advertenties (Ierland), waar zet ik die bij?

Groeten Roy
Geplaatst door: Bonzai

Re: Aangifte omzetbelasting - 11-10-2004 15:59

geld ontvangen uit landen binnen de eu . die moet je zetten bij nummertje 3b (leveringen naar landen binnen de eu.
Geld betalen naar landen binnen de eu, bij nummerrtje 4b zetten.

grtz

Martin
Geplaatst door: D-Roy

Re: Aangifte omzetbelasting - 11-10-2004 16:17

Klopt het dat ik in het geval voor de Google advertentiekosten, die kosten bij 4b neer moet zetten en vervolgens weer af kan trekken als voorbelasting?

De cheque's uit het buitenland komen van buiten de EU, dus zet ik die dan bij 3a neer?

Groeten Roy
Geplaatst door: LovelySonja

Re: Aangifte omzetbelasting - 16-10-2004 08:14

Kijk even bij colum ; opzetten administratie. Stukje over erotiekbelastingen. Deze man kan je goed verder helpen. Heeft hij ook bij mij gedaan.
Geplaatst door: Ted Maton

Re: Aangifte omzetbelasting - 19-10-2004 07:56

Betreft BTW invullen bij vraag 4b, let op dit is uitsluitend bedoeld voor leveringen en verwervingen van goederen en niet (zoals bij ontvangsten ivm dataverkeer voor diensten), door hier buitenlandinkomsten in te vullen geef je aan dat je goederen importeert en dat is niet het geval, de belastingdienst zal mogelijk tevens een ICT aangifte gaan uitreiken voor leveringen van goederen tussen EU-lidstaten onderling en dat is geenzins het geval bij datadiensten.
Overigens zijn er op het gebied van de BTW ten aanzien van de datadiensten buiten de EU speciale regels, let hierop of vraag het anders na bij je adviseur.
© 2024 Adultwebmaster.nl