Quote:

Ik heb een stukje bouwgrond waar ik over een paar jaar op kan gaan bouwen, als dit zover is dan kan ik een leuk huisje neerzetten en of zelf gaan wonen of weer doorverkopen...dat is alvast een leuk deel van mijn pesnsieon zeg maar.

Ik ben het met _Schalks_ eens, ik zag ook niet zoveel in die mooie pensieon plaatjes, ik roggel het zelf wel door ook gewoon braaf te blijven sparen, maar misschien ben ik gewoon ouderwets hoor




Het leuke hiervan is dat dit een privebestanddeel is hetgeen fiscaal in box 3 valt, mocht je dus gaan bouwen en ooit verkopen dan is de winst die je er op maakt belastingvrij, een fiscaal vriendelijke opbouw van een eventueel pensioen, geen problemen met beheerskosten in een verzekering etc, het is nog even afwachten ofdat het z.g. banksparen goed van de grond af komt en dat mogelijk een optie vormt voor een ondernemer om hier een pensioen in te vormen, maar d?ze ontwikkeling is nog pril, daarnaast is het in dit land altijd onduidelijk wat de overheid naar een aantal jaren weer voor wetswijzigingen gaat aanbrengen.
Gezien het feit dat men steeds meer geld nodig heeft en tevens zonder scurpules de ondernemers en burgers voortdurend belast met allerlei nieuwe heffingen die soms kant nog wal raken zit daar voor de toekomst nog de grootste onzekerheid.
Je moet er niet van staan kijken dat men misschien in een periode van 10 jaar zal besluiten dat je bij het bezit van een eigen woning gekort wordt op je pensioen.
Bij de huidige gang van zaken en dit kabinet verzint men van alles, maar uiteindelijk komt het meeste neer lastenverzwaringen onder het mom van........

Dat zoet is wel erg ver weg.......

grz.


Ted Maton