Vorige topic
Volgende topic
Print Onderwerp
Online boekhoudprogramma #97762
07-06-2003 15:32
07-06-2003 15:32
Geregistreerd: Jul 2002
Berichten: 200
Zaanstad
Raytjuh Offline OP
Raytjuh  Offline OP
Geregistreerd: Jul 2002
Berichten: 200
Zaanstad
Ik hoor overal langs me altijd het gezeik over de fiscus boekhouding rekeningen betalen etcetc... Maar het is toch een must om al die zaakjes goed voorelkaar te krijgen...
Nu heb ik veel gesprekken gehad met klein ondernemers van een drukkerij t/m awmers en allen zitten met hetzelfde probleem wat is nu een goed proggie???

Ik ben er mee bezig om een online boekhoudprogramma te maken in php...

Het wordt dan een combinatie facturenprogramma en boekhouding..

Hoe zouden jullie dat vinden om dus via het web je boekhouding te kunnen doen??


grtzzz Ray
(traden kan altijd 163708986)
Re: Online boekhoudprogramma #97763
08-06-2003 00:41
08-06-2003 00:41
Geregistreerd: Dec 2002
Berichten: 1,303
ergens
Xbiz Offline
Xbiz  Offline
*
Geregistreerd: Dec 2002
Berichten: 1,303
ergens
Geen haar op mijn hoofd die er over denkt om de boekhouding online bij te gaan houden.

Waarom niet ?
Om het simpele feit dat niemand er iets mee te maken heeft wat ik verdien omzet en wat dan ook.

John P


Als ik het niet meer weet kijk ik op www.xbiz.nl
Re: Online boekhoudprogramma #97764
08-06-2003 03:43
08-06-2003 03:43
Geregistreerd: Jul 2002
Berichten: 200
Zaanstad
Raytjuh Offline OP
Raytjuh  Offline OP
Geregistreerd: Jul 2002
Berichten: 200
Zaanstad
john, je geeft het toch ook aan je boekhouder... Nu zal je zeggen maar dat ben jij toch niet??

Nee dat klopt, maar het is dan ook in beheer van een boekhouder die een gediplomeerd acountent is..
En welke boekhouder zit er nou te wachten op die kleine cijvertjes van die awmers Dat is geen informatie waar een boekhouder iets mee kan


grtzzz Ray
(traden kan altijd 163708986)
Re: Online boekhoudprogramma #97765
08-06-2003 09:55
08-06-2003 09:55

A
Anoniem
Niet geregistreerd
Anoniem
Niet geregistreerd
A


Ik zal er ook nooit gebruik van maken.

Ten eerste omdat andere AWM-ers het geen zak aangaat wat wij omzetten...

Ten tweede is een boekhouding zo gecompliceerd, Als je kijk naar boekhoudprogramma's als bijvoorbeeld Cash, dan zitten daar zo veel opties en kleine snufjes in. Voordat jij dat allemaal goed in php hebt omgezet zijn we een jaar verder.

Een boekhouding is net ff iets anders als debet en credit, wij dachten in het begin ook, dat doen we zelf even.

Maar 1 aanrader, zodra je een beetje omzet maakt ga naar een administratief bureau, de kosten vallen best mee en het geld wat je aan hun betaald verdienen zij weer voor je terug doordat ze gewoon veel meer dingen weten.

Re: Online boekhoudprogramma #97766
08-06-2003 12:29
08-06-2003 12:29
Geregistreerd: Jul 2002
Berichten: 200
Zaanstad
Raytjuh Offline OP
Raytjuh  Offline OP
Geregistreerd: Jul 2002
Berichten: 200
Zaanstad
Je hebt hier deels gelijk in...

Iedere klant heeft z'n eigen stukje boekhouding.. Het is dan ook niet de bedoeling dat er een top 10 komt wie de meeste omzet heeft
Daarbij komt nog eens een boekhoudprogramma zoals vele is in php na een maand gerealiseerd

Natuurlijk laat ik dat dan doen en zal ik er alleen maar net als iedereen dan gebruik van maken


grtzzz Ray
(traden kan altijd 163708986)
Re: Online boekhoudprogramma #97767
09-06-2003 03:08
09-06-2003 03:08
Geregistreerd: Dec 2001
Berichten: 197
eindhoven
MarcelK Offline
MarcelK  Offline
Geregistreerd: Dec 2001
Berichten: 197
eindhoven
Als je echt een boekhoudkundig progranma wil gebruiken. dan moet je het programma exact hebben. is wel ontzettend duur en ik raad je aan een dik studieboek erbij te nemen om er mee te kunnen werken.

Re: Online boekhoudprogramma #97768
10-06-2003 02:54
10-06-2003 02:54
Geregistreerd: Feb 2002
Berichten: 129
holland
B-T Offline
B-T  Offline
Geregistreerd: Feb 2002
Berichten: 129
holland
[QUOTE]Originally posted by Olaf:
[qb] Ik zal er ook nooit gebruik van maken.

Ten eerste omdat andere AWM-ers het geen zak aangaat wat wij omzetten...

Ten tweede is een boekhouding zo gecompliceerd, Als je kijk naar boekhoudprogramma's als bijvoorbeeld Cash, dan zitten daar zo veel opties en kleine snufjes in. Voordat jij dat allemaal goed in php hebt omgezet zijn we een jaar verder.

Een boekhouding is net ff iets anders als debet en credit, wij dachten in het begin ook, dat doen we zelf even.

Maar 1 aanrader, zodra je een beetje omzet maakt ga naar een administratief bureau, de kosten vallen best mee en het geld wat je aan hun betaald verdienen zij weer voor je terug doordat ze gewoon veel meer dingen weten. [/qb][/QUOTE]Helemaal mee eens !


LENTE
Re: Online boekhoudprogramma #97769
15-06-2003 11:58
15-06-2003 11:58
Geregistreerd: Jan 2003
Berichten: 1,873
helmond
F
frans Offline
frans  Offline
***
F
Geregistreerd: Jan 2003
Berichten: 1,873
helmond
Ik zou er dus ook nooit gebruik van maken.
En net zoals olaf zegt als je een hoge omzet hebt laat je het grotere werk door een boekhouder doen dan heb je zelf ook wat meer tijd voor andere dingen.
We kunnen dat wel zelf gaan doen maar dan zal je meemaken dat het je meer geld gaat kosten dan dat je het een boekhouder laat doen.
En wat denk je zelf zal een administratiebureau ook gebruik maken van zo'n systeem die online staat nee denk het niet he die hebben er zelf wel een die ze alleen zelf kunnen gebruiken.

[ nie lullen mar gaatjes vullen ijpen: ]


www.fvlis.nl voor total internet solutions
Re: Online boekhoudprogramma #97770
21-06-2003 21:28
21-06-2003 21:28
Geregistreerd: Jul 2002
Berichten: 1,033
Bant
mxcreep Offline
mxcreep  Offline
Geregistreerd: Jul 2002
Berichten: 1,033
Bant
Zo'n online boekhoudsysteem bestaat al en je kunt er in abbonement vorm gebruik van maken.... ik geloof op http://www.reeleezee.com

Overigens kun je niet zomaar ff iets in php gaan zitten bakken aangezien het een vereiste is dat het transactionele ondersteuning heeft...
Je zult wel echt moeten weten waar je mee bezig bent om alles in een boekhouding af te dekken...
Zou me niet eens verbazen als je er een soort certificaat voor nodig hebt om het te mogen gebruiken....

Goedkope handige software voor je boekhouding, facturatie en kasboek vind je bij http://www.drusoft.nl
Ik gebruik hun kasboek en dat is simpel, goedkoop maar wel doeltreffend...

Grtzz,

Werner

Re: Online boekhoudprogramma #97771
19-08-2003 18:09
19-08-2003 18:09
Geregistreerd: Aug 2003
Berichten: 363
Best
T
Ted Maton Offline
Sponsor gallerie expert
Ted Maton  Offline
Sponsor gallerie expert
*****
T
Geregistreerd: Aug 2003
Berichten: 363
Best
Een boekhoudpakket waarmee je online kunt werken
kun je ook vinden op www.7x24.nl

Wij hebben overigens geen clienten die er mee werken dus ik kan er geen mening overgeven.
Indien je wat bassiskennis van boekhouden beheerst is het misschien een alternatief,en is er mogelijk een besparing op de kosten van je adviseur of boekhouder te behalen. Let er wel op dat hij het betreffende programma in zijn administatieve en fiscale tools kan importeren, anders komt er weer een extra handeling bij. Is je administratie niet te groot kun je misschien deze beter uit besteden.
In het verleden hebben wij wel eens een jaaraangifte opgesteld van een client die met een soortgelijk programma zijn administratie had verwerkt, helaas zonder voldoende bassiskennis waardoor wij veel korrekties hebben moeten aanbrengen en dat kost tijd en tijd is $$$.
De keus en overweging is aan jezelf.

Re: Online boekhoudprogramma #97772
19-08-2003 20:11
19-08-2003 20:11
Geregistreerd: Apr 2002
Berichten: 347
Arnhem& Noordwijk
Yummer Offline
Yummer  Offline
Geregistreerd: Apr 2002
Berichten: 347
Arnhem& Noordwijk
NIET ONLINE DOEN


kijk als je serieus bent is EXACT een goed programma alleen is het niet echt goedkoop maar je kan op die manier wel je prive courant en rekenin courant zakelijk er aan koppelen enzo zodat je batches met betalingen kan doen. door middel van koppelingen komen je inkomsten enzo gelijk in de juiste tabellen, inkomsten uitgaven en zo te staan. scheelt veel werk voor je accountant en daarnaast dus ook een besparing aan kosten die je anders kwijt zou zijn aan je accountant om alles voor je uit te rekenen.

enige nadeel van EXACT is : dat je niet veel en lekker goed kan schuiven met bedragen :Hmm:


Anders raad ik gewoon aan om je eens goed te gaan verdiepen in EXEL ( meesterlijk wat het allemaal voor je kan doen )


----------------------------------
.:ZEIKEN doe je maar op de plee:.
----------------------------------
Re: Online boekhoudprogramma #97773
19-08-2003 20:15
19-08-2003 20:15
Geregistreerd: Apr 2002
Berichten: 347
Arnhem& Noordwijk
Yummer Offline
Yummer  Offline
Geregistreerd: Apr 2002
Berichten: 347
Arnhem& Noordwijk
[QUOTE]Originally posted by Raytjuh:
[qb] john, je geeft het toch ook aan je boekhouder... Nu zal je zeggen maar dat ben jij toch niet??

Nee dat klopt, maar het is dan ook in beheer van een boekhouder die een gediplomeerd acountent is..
En welke boekhouder zit er nou te wachten op die kleine cijvertjes van die awmers Dat is geen informatie waar een boekhouder iets mee kan [/qb][/QUOTE]niet helemaal mee eens dus aangezien er ook AWMers zijn die grotere cijfers hebben ( trust me and it is not me) en geef je toch aan je boekhouder die ook acountant is mmmm EXTRA KOSTEN

ja ach tis wat je er zelf van wilt maken
maar ik wil ook wijzer worden van alles ( niet alleen financieel maar gewoon voor toekomstige zaken de stof beter begrijpen zodat je samen MET je accountant dus een betere planning kan maken)


goede planning is MEER geld


----------------------------------
.:ZEIKEN doe je maar op de plee:.
----------------------------------
Re: Online boekhoudprogramma #97774
19-08-2003 20:17
19-08-2003 20:17
Geregistreerd: Apr 2002
Berichten: 347
Arnhem& Noordwijk
Yummer Offline
Yummer  Offline
Geregistreerd: Apr 2002
Berichten: 347
Arnhem& Noordwijk
[QUOTE]Originally posted by Raytjuh:
[qb] john, je geeft het toch ook aan je boekhouder... Nu zal je zeggen maar dat ben jij toch niet??

Nee dat klopt, maar het is dan ook in beheer van een boekhouder die een gediplomeerd acountent is..
En welke boekhouder zit er nou te wachten op die kleine cijvertjes van die awmers Dat is geen informatie waar een boekhouder iets mee kan [/qb][/QUOTE]niet helemaal mee eens dus aangezien er ook AWMers zijn die grotere cijfers hebben ( trust me and it is not me) en geef je toch aan je boekhouder die ook acountant is mmmm EXTRA KOSTEN

ja ach tis wat je er zelf van wilt maken
maar ik wil ook wijzer worden van alles ( niet alleen financieel maar gewoon voor toekomstige zaken de stof beter begrijpen zodat je samen MET je accountant dus een betere planning kan maken)


goede planning is MEER geld


----------------------------------
.:ZEIKEN doe je maar op de plee:.
----------------------------------
Re: Online boekhoudprogramma #97775
20-08-2003 09:52
20-08-2003 09:52
Geregistreerd: Aug 2003
Berichten: 363
Best
T
Ted Maton Offline
Sponsor gallerie expert
Ted Maton  Offline
Sponsor gallerie expert
*****
T
Geregistreerd: Aug 2003
Berichten: 363
Best
Inderdaad, je administratie en dus de financiele mogelijkheden weten is een goede zaak, je boekhouder of adviseur heb je niet alleen nodig om je jaarverslag op te stellen maar ook je wegwijs te maken, b.v. wat is je belastingdruk in het loop van het jaar, moet je misschien dan toch nog investeren, of is misschien de omzetting naar een B.V. raadzaam, en wat te denken van een pensioenopbouw(sommigen halen toch nog dit rustpunt),belastingen betalen is niet leuk, maar soms denkt Oom Fiscus met je mee, informeer eens naar de mogelijkheden, vraag je boekhouder naar je actuele situatie, je kunt ook altijd kontakt opnemen met de belastingtelefoon.
Maak je als ondernemer winst (er zijn nog van die geluksvogels) dan is het tijd om eens te bekijken wat je wilt en wat er mogelijk is.

Meten is nog altijd weten.


Aangeroepen in 0.029 seconden waarvan 13.000 seconden totaal zijn gebruikt voor het aanroepen van 0.0085 queries. 3.1574