Vorige topic
Volgende topic
Print Onderwerp
Fiscaal nummer #99136
17-07-2005 16:22
17-07-2005 16:22
Geregistreerd: Dec 2001
Berichten: 6,383
DenHaag
T
Tompie Offline OP
Rijp voor www.Jellinek.nl
Tompie  Offline OP
Rijp voor www.Jellinek.nl
***
T
Geregistreerd: Dec 2001
Berichten: 6,383
DenHaag
Beste webmasters
Ik heb een fiscaal nummer nodig in Italie en ga dat dus aanvragen daar. Nu is mijn vraag of misschien andere mensen ook zoiets hebben gedaan en eventueel tips kunnen geven hierover.
Wat ik bijvoorbeeld kan verwachten aan problemen of wat ik mee moet nemen uit eigen land.
Hopenlijk kunt iemand mij wat advies geven hierover.
Tompie

Re: Fiscaal nummer #99137
17-07-2005 16:41
17-07-2005 16:41
Geregistreerd: Aug 2003
Berichten: 363
Best
T
Ted Maton Offline
Sponsor gallerie expert
Ted Maton  Offline
Sponsor gallerie expert
*****
T
Geregistreerd: Aug 2003
Berichten: 363
Best
[QUOTE]Originally posted by Tompie:
[qb] Beste webmasters
Ik heb een fiscaal nummer nodig in Italie en ga dat dus aanvragen daar. Nu is mijn vraag of misschien andere mensen ook zoiets hebben gedaan en eventueel tips kunnen geven hierover.
Wat ik bijvoorbeeld kan verwachten aan problemen of wat ik mee moet nemen uit eigen land.
Hopenlijk kunt iemand mij wat advies geven hierover.
Tompie [/qb][/QUOTE]Tompie, om wat voor fiscaalnummer gaat het, bedoel je toch niet het nederlandse BTW nummer wat je nodig hebt als je als Nederlands bedrijf goederen bestelt in een EU-lidstaat. Als het om een Italiaans nummer gaat dan moet ik helaas je het antwoord schuldig blijven.
Overigens lijkt het mij dat het dan om iets specifiek gaat wat met Italiaanse fiscale wetgeving te maken heeft, dan zal dan niets te maken hebben met je bedrijf in Nederland.

Aanvragen van een BTW-nummer in een ander lidstaat is wel mogelijk maar dat komt bijvoorbeeld voor bij een transportfirma die de Duitse BTW die hij b.v moet betalen op zijn
brandstofrekeningen in dat land wil terugvorderen.

Kun je misschien uitleggen waar het precies om gaat..



Grz.

Ted Maton

Re: Fiscaal nummer #99138
17-07-2005 16:57
17-07-2005 16:57
Geregistreerd: Dec 2001
Berichten: 6,383
DenHaag
T
Tompie Offline OP
Rijp voor www.Jellinek.nl
Tompie  Offline OP
Rijp voor www.Jellinek.nl
***
T
Geregistreerd: Dec 2001
Berichten: 6,383
DenHaag
Ha Ted

Ik ga over 2 weken een huis kopen daar en heb de nodige dingen al geregeld en dat valt niet mee in een vreemd land. Italianen zijn niet snel en Italianen die steeds maar afspraken veranderen.
We hebben al contact gehad met de ambasade hier in nederland en die zeggen dat je zoiets kan aanvragen daar. Maar ik weet hoe hun werkwijze is daar en probeer op deze manier wat meer info te krijgen op deze manier.
Het gaat dus om een tweede woning (Koop) en zag net via internet dat ze daar in Italie een hogere belasting voor rekenen.(Lijkt nederland wel!)
Maar goed ik dacht laat ik het is hier op het forum vragen aangezien hier nogal slimme mensen zitten die zowel in nederland als in het buitenland werken en wonen.


Incredibile ! Super penetrazioni

Aangeroepen in 0.020 seconden waarvan 13.000 seconden totaal zijn gebruikt voor het aanroepen van 0.0039 queries. 3.0575