Re: loonbelasting
[Re: _Schalks_]
26-04-2008 14:48
26-04-2008 14:48
|
boondock
Hoe word ik snel rijk?
|
Hoe word ik snel rijk?
noord holland
|
Quote:
Je hebt natuurlijk ook onkosten. Koop 1 keer per jaar een computer, dvd speler, laptop, maak wat kilometers a 19 cent, internet abonnement kosten, of maak andere kosten om je inkomsten te verlagen. Dan betaal je niet zoveel.
geldt dat dan ook als je particulier bent? ik dacht namelijk dat je dat alleen af kan trekken als je een bedrijf heb? gr
|
|
|
[Re: rinus77]
06-05-2008 09:59
06-05-2008 09:59
|
Ted Maton
Sponsor gallerie expert
|
Sponsor gallerie expert
Best
|
Quote:
Als je geen bedrijf bent en ,maar een klein bedrag per maand verdiend (100 euro). Moet je hier dan loonbelasting over betalen? Btw word verlegd door de partner programma's.
Elke euro die je in dit geval bijverdiend wordt belast voor de inkomstenbelasting en de zg. inkomstenafhankelijke bijdrage, dit zijn bijverdiensten, oftewel resultaat uit overige werkzaamheden, aan te geven in je aangifte inkomstenbelasting aan het einde van het jaar. Overigens mag je wel de zakelijk fiscaal toegestane kosten aftrekken, zoals de kosten van je internetverbinding, reclame/advertentiekosten, zoals het betalen voor het plaatsen van een link, google adwords, de kosten van je domeinnamen, afschrijving van je PC etc.
Een vrijstelling voor bijverdiensten is er fiscaal niet, dat zou alleen het geval zijn vermits je geen andere bronnen van inkomsten naast je bijverdiensten hebt (dus geen loon, pensioen etc. etc.) en niet de algemene heffingskorting maandelijks al terug hebt ontvangen. Maar deze situatie komt slechts zeer zelden voor.
Heb je dus een normale baan of bronnen van inkomsten dan zul je over je brutobijverdiensten na aftrek van de toegestane fiscale aftrekposten uiteindelijk inkomstenbelasting en inkomstenafhankelijke bijdrage verschuldigd zijn.
Hou hier rekening mee en reserveer dus tijdig hiervoor.
grz.
Ted Maton
|
|
|
[Re: Rutger]
10-05-2008 23:46
10-05-2008 23:46
|
Vochtige Kutjes
Rijp voor www.Jellinek.nl
|
Rijp voor www.Jellinek.nl
nederland
|
Quote:
In Nederland bedenken ze elke keer een nieuwe manier om geld uit de burger te zuigen. Laatst wilden ze de BTW verhogen naar 20%, gelukkig is dit afgewezen, maar nu hebben ze verpakkingsbelasting ingevoerd, waardoor de producten 1% duuder worden.
Ik betaal ook gewoon mijn belastingcentjes, maar tegen zwart werken in het weekend zeg ik geen nee...fuck them!
Naar mijn weten is het verhogen van de BTW nog niet van de baan
|
|
|
|
|