Zoals ik al aangaf, ik zou geeneens tijd hebben om alle facturen van alle bedrijven elke keer te bekijken.
Je moet ze uiteindelijk toch allemaal verzamelen, of je nu een keer per kwartaal een rondje doet of een keer per jaar.
Overigens lijkt het me makkelijker om 1 x in de 3 maanden alle facturen na te lopen en de BTW bedragen over te typen, dan 1 x in de 3 maanden al je bank-betalingen na te lopen en de BTW terug te rekenen ? Dus ik snap niet helemaal hoe dat beter is voor jou.
En wat doe je als ze pas uitbetalen bij 500 euro? Ga je dan elke maand die bedragen vast factureren?
Ik ken geen enkele sponsor die vaker factureert dan uitbetaalt. In zo'n geval krijg je dan dus ook 1 x een verzamelfactuur van 500-nogwat euro over de periode van de maanden waarin dat is opgebouwd. En draag je BTW af over de periode van de factuurdatum.
Misschien heb je BV en andere regels. Ik weet ook niet hoe hoog de uitbetalingen zijn die je van het bedrijf krijgt. Heb jij een boekhouder?
Ik heb een eenmanszaak en ben alleen ondernemer voor de BTW. De hoogte van de uitbetalingen is niet zo relevant voor de discussie, de regels blijven gelijk.
Mijn boekhouder en de accountant van mijn vrouw zeggen allebei dat het zo moet zoals ik het nu doe.